سرمربی سابق استقلال در گفت و گو با جی پلاس،

صمد مرفاوی: هواداران استفلال از این وضعیت خسته شدند/ بدون پنهان کاری سرمربی را انتخاب کنند

سرمربی سابق استقلال می گوید این تیم برابر پاختاکور خسته بود و به علت ترکیب نامناسب و اشتباه داوری از پیروزی مقابل نماینده ازبکستان بازماند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شب گذشته استقلال با حساب 2 بر یک مقابل پاختاکور شکست خورد تا از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف شود و به خانه بازگردد. استقلالی ها در این دیدار گل نخست را از روی ضربه ایستگاهی توسط علی کریمی به ثمر رساندند اما در اواخر نیمه نخست و در اوایل نیمه دوم برتری خود را با دریافت دو گل از دو بازیکن خارجی پاختاکور از دست دادند.

مهمترین اتفاق نیمه دوم، خطای هند بازیکن پاختاکور در داخل محوطه جریمه خودی بود که داور این صحنه را ندید و در نتیجه برای استقلال پنالتی اعلام نشد. در ادامه هم شاگردان نامجومطلق چند موقعیت حساس و خطرناک را به راحتی از دست دادند تا در شبی که قوای بدنی آبی‌ها کافی نبود، از مسابقات خارج شوند و در عوض به فصل پرتلاطم خود پایان بخشند.

صمد مرفاوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره نمایش استقلال مقابل پاختاکور ازبکستان اظهار کرد: خستگی بازیکنان استقلال کاملا مشهود بود. بازیکنان از ابتدای بازی در سطح پایین‌تری نسبت به پاختاکور قرار داشتند و در نیمه دوم این موضوع به اوج خود رسید. بازی کردن در فواصل زمانی کوتاه برای تیم‌های ایرانی سخت است. از طرفی استقلال نیمکت قدرتمندی نداشت که در طول مسابقات از آن تغذیه کند و باعث شد خستگی بر چند بازیکن تیم فشار بیاورد.

سرمربی سابق استقلال با اشاره به برتری پاختاکور در میانه زمین و قطع ارتباط خط حمله و دفاع استقلال  گفت: استقلال همانند بازی های قبل با سه مهاجم وارد میدان شد و در نتیجه یکی از تعویض‌های خوب خود یعنی مطهری را از بین برد. از طرفی در وسط زمین کمبود هافبک احساس شد و بازیکن خارجی پاختاکور کاملا نبض بازی را در اختیار گرفته بود. به همین دلیل مهاجمان استقلال تغذیه نمی شدند و نتوانستند در نیمه نخست فرصت خوبی را به دست بیاورند.

او با بیان اینکه ترکیب آبی‌پوشان برای این دیدار مناسب نبود و تعویض‌های خوبی صورت نگرفت، افزود: به اعتقاد من باید آنالیز خوبی روی پاختاکور صورت می‌گرفت چرا که آن‌ها در طول بازی سوار توپ و میدان بودند اما ضعف فنی پاختاکور باعث شد در همین وضعیت چندین موقعیت گلزنی نصیب استقلال شود. در واقع با وجود اینکه بازیکنان ما خسته بودند، باز هم می توانستیم حریف را شکست دهیم که این اتفاق رخ نداد. البته نباید از اشتباه داوری هم غافل شد که به ضرر ما تمام شد و فرصت صعود به مرحله بعد را از استقلال گرفت.

مرفاوی درباره پایان فصل جاری برای آبی‌پوشان  گفت: خوشحالم که بالاخره این فصل تمام شد اما چیزی به شروع فصل بعد نمانده است. استقلال روزهای سختی را تجربه کرد و هواداران از این وضعیت خسته شده اند. چند فصلی می شود که هیچ چیز مطابق میل آن ها نیست و هر بار بازیکن مهمی را از دست می دهند که جانشین مناسبی ندارد. از طرفی در حال حاضر انتخاب سرمربی معضل بزرگی شده است. آن ها استراماچونی را می خواهند که مشخص شد کاری برای بازگشتش نشده و قانون هم این اجازه را نمی دهد.

سرمربی سابق آبی‌ها تصریح کرد: این هواداران در شرایط کنونی و مشکلات اقتصادی دلخوش به فوتبال هستند و حداقل از این طریق می توانند خوشحال شوند. نباید تصمیماتی بگیریم که به ضرر تیم و هواداران تمام شود. هیچ چیزی مهمتر از هواداران و مردم نیستند و استقلال عاملی برای خوشحالی بخشی از مردم شده است.

او درباره پایان قرارداد علی کریمی و همینطور اتمام مهلت مجید نامجومطلق گفت: مهمترین عامل در موفقیت هر مجموعه ای ثبات است. در ابتدا امیدوارم ثبات لازم وجود داشته باشد اما نمی توان به زور و به هر قیمتی کاری را انجام داد. استقلال باید وضعیت مالی خود را در نظر بگیرد و با بازیکنان قرارداد بندد. امیدوارم اتفاقات خوب و حرفه ای در استقلال رخ دهد. درباره سرمربی هم باشگاه تصمیم گیر است. آن ها باید بهترین گزینه را روی نیمکت تیم داشته باشند و واقعا او را حمایت کنند. نباید شاهد اتفاقات گذشته باشیم.

مرفاوی همچنین در واکنش به گزینه های ایرانی نیمکت استقلال برای شروع فصل جدید گفت: نباید زمان را از دست بدهیم و هر چه زودتر و بدون پنهان کاری سرمربی را انتخاب کنیم. باید واقعیت برای مردم مشخص باشد و فیلم بازی نکنیم. مردم بیش از هر چیزی نیازمند صداقت هستند تا در جریان امور تیم قرار گیرند. اگر مدیران نمی توانند این کار را انجام دهند، بهتر است تا دیر نشده کنار بروند و نام بدی از خودشان باقی نگذارند.

دیدگاه تان را بنویسید