پیشکسوت استقلال در گفت وگو با جی پلاس؛

فریبا: خط دفاعی تبدیل به پاشنه آشیل استقلال شده است/حضور نامجومطلق آرامش را به تیم برگرداند

پیشکسوت استقلال معتقد است استقلال قادر به شکست پاختاکور خواهد بود و با این اتفاق انگیزه مضاعفی برای پیشروی در آسیا به دست می آورد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در آغاز مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، امروز استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان از ساعت 21:15 در تقابلی حساس به مصاف هم خواهند رفت.

بعد از شیوع کرونا و برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز در قطر، مجید نامجومطلق هدایت این تیم را به صورت موقت بر عهده گرفت و در برابر الشرطه تن به تساوی داد اما استقلال در دیدار با الاهلی که به سه امتیازش احتیاج داشت، با حساب سه بر صفر برنده شد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت.

آبی‌های ایران برای این دیدار چند مصدوم دارند که هنوز مشخص نیست به بازی با پاختاکور می‌رسند یا خیر. اما هرویه میلیچ به علت محرومیت و وریا غفوری به علت مصدومیت در این دیدار غایب هستند.

مجید نامجومطلق، سرمربی استقلال در نشست خبری این دیدار از مصدومیت چند بازیکن تیمش و همینطور خستگی برخی از آنان ابراز نگرانی کرد. او گفت: چند بازیکن مصدوم داریم که امیدواریم بازیکنان‌مان به بازی برسند. مقداری هم خستگی در بازیکنان وجود دارد و باید روی ریکاوری و مسائل روحی و روانی کارهای لازم را انجام دهیم تا در بازی پیش رو موفق باشیم.

بهتاش فریبا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره مصاف استقلال و پاختاکور در این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا گفت: به طور قطع همه بازی ها در لیگ قهرمانان سخت است و همه رقبا با موفقیت در لیگ های کشورشان به این مسابقات راه یافتند. وقتی از مرحله حذفی صحبت می کنیم یعنی این تیم ها بهتر از سایرین بودند. در نتیجه بازی راحتی در انتظار کسی نیست و استقلال و پاختاکور کار سختی برابر هم دارند.

او با بیان اینکه استقلال بازیکنان خوب و باکیفیتی دارد، گفت: استقلال با تغییرات کمی به این رقابت ها آمده و مهمترین عامل تغییر سرمربی تیم بود که با جایگزینی نامجومطلق جلوی ضرر و زیان از این نقطه گرفته شده چرا که حداقل مجید نامجومطلق از تیم شناخت دارد و می داند هر بازیکنی در چه پست و با چه خصوصیتی به میدان می رود. حضور بازیکنی مانند علی کریمی در وسط زمین نعمت بزرگی است که استقلال از آن بهره می برد و امیدوارم او بدون مشکل استقلال را تا مراحل بالاتر همراهی کند. در خط حمله هم وضعیت خوبی در تیم حاکم است و سه مهاجم با سه خصوصیت مختلف در بهترین وضعیت قرار دارند.

مربی سابق استقلال با اشاره به وضعیت خط دفاعی این تیم و غیبت دو مدافع چپ و راست در این دیدار اظهار کرد: خط دفاعی تبدیل به پاشنه آشیل استقلال شده است. بخشی از این موضوع به خاطر مصدومیت ها و محرومیت های بازیکنان در طول فصل گذشته بود که ما هیچ گاه زوج ثابتی را در خط دفاعی نمی دیدیم اما مجید سعی کرد در چند بازی اخیر از میلیج، غلامی، غفوری و چشمی استفاده کند که می تواننند در آینده به هماهنگی بیشتری برسند. با این حال غیبت میلیچ و غفوری ممکن است در امور دفاعی و تدافعی از قدرت استقلال کم کند.

فریبا به جانشینان این دو بازیکن اشاره کرد و افزود: احتمالا دانشگر در سمت راست و زکی پور در سمت چپ بازی می کنند. اگر چه از لحاظ فنی این دو بازیکن تفاوت بسیاری با دو غایب تیم دارند اما می توانند امور محوله را به درستی انجام دهند. به طور کلی به این دیدار خوشبینم و فکر می کنم اگر استقلال تمرکز خود را حفظ کند، می تواند نتیجه خوبی برابر پاختاکور که تیم خوبی از ازبکستان است، به دست آورد.

او به مربیگری نامجومطلق در این تیم پرداخت و گفت: نامجومطلق مربی باتجربه ای است و می داند که در چه جایگاهی قرار دارد. او با استقلال قهرمان آسیا شده و تجربه روزهای سخت را دارد. به اعتقاد من نامجو می داند چه فرصتی نصیبش شده و سعی می کند در این رقابت ها نتایج خوبی با استقلال به دست آورد تا ضمن دفاع از اعتبار باشگاه، در جایگاه سرمربی تیم بماند. حضور نامجو در این وضعیت آرامش را به استقلال باز می گرداند چرا که او ذاتا مربی آرام و از طرفی انسان بزرگی است.

فریبا درباره سرنوشت مصاف حساس استقلال و پاختاکور گفت: فکر می کنم بازی نزدیکی را شاهد خواهیم بود اما با توجه به عملکرد هر دو تیم، استقلال را برنده این بازی می بینم. اگر این اتفاق رخ داد، مطمئن باشید استقلال انگیزه بیشتری برای پیشروی در مسابقات خواهد گرفت. استقلال امروز برای دفاع از اعتبار خودش در آسیا به میدان می رود و اگر به مراحل بالاتر رسید، می تواند کارهای بیشتر و بزرگتر هم انجام دهد.

بازیکن سابق استقلال همچنین برای پرسپولیس، دیگر تیم ایران هم آرزوی موفقیت کرد و گفت: هر چه نمایندگان ایران در آسیا موفق شوند، مایه افتخار فوتبال ماست و امیدوارم پرسپولیس نمایش خوب خود مقابل الشارجه را در برابر السد و ژاوی هم تکرار کند و چه بسا بتوانیم آسیا یک فوتبال تمام ایرانی ببینیم.

دیدگاه تان را بنویسید