شاخص بورس هچنان روی دور منفی/ وضعیت بازار بورس در پایان معاملات 1 مهر 99/ احتمال رشد شاخص در روزهای آینده

بازار بورس امروز یکم مهرماه 1399 با افت حدودا 14 هزار واحدی همراه بود تا برای چندمین روز متوالی شاخص بر مدار نزولی حرکت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پایان معاملات امروز بازار در حالی با شاخص منفی روبرو شد که بر خلاف روزهای گذشته برخی نمادهای بورسی توانسته بودند ارزش خود را در رنج مثبت ببینند.

گروه فولادی طلایه داران حرکت بر خلاف مسیر شاخص بودند اگر چه حمایت های حقوقی در هفته گذشته بر اساس توافق با سازمان بورس می تواند یکی از دلایل این صعود باشد.

از سوی دیگر نمادا و صندوق هایی که به عموم عرضه شده بودند نیز وضعیت غیر همسانی را تجربه کردند. نماد دارایکم توانست امروز قیمت هر واحد خود را به بالای 20 هزار تومان بکشاند اما پالایش یکم به سرعت در حال حرکت به سمت قیمتی است که تخفیف 20 درصدی دولت برای هر واحد صندوق ای تی  اف دوم را بی اثر جلوه دهد. 

ارزش سهام عدالت نیز امروز با کاهش محسوسی نسبت به سقوط روزهای گذشته باعث نگرانی فعالان بازار سرمایه شد.

اما نقطه عطف معاملات بازار بورس در دقایق پایانی امروز جمع صف های خرید برخی نمادهای شاخص ساز و حتی تبدیل شدن صف فروش به صف خرید برخی دیگر از نماد ها بود به گونه ای می توان این نوید را داد که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد شاخص و نمادهای بورسی در بازار روز آینده مثبت خواهند بود . شاید به همین دلیل است که فعالان این بازار از مقاومت قوی شاخص در رنج یک میلیون و پانصد هزار سخن به میان می آورند.

دیدگاه تان را بنویسید