پس از اعلام نتایج محققان آکسفورد

تـکذیب هزینه 15 میلیارد دلاری المپیک از سوی ژاپنی ها

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد مبنی بر پرهزینه ترین رویداد المپیکی تاریخ این موضوع را نادرست اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محققین دانشگاه آکسفورد انگلستان طی تحقیقات خود و نتایج آن که به صورت عمومی انتشار یافته است، اعلام کردند که بازی‌های المپیک توکیو۲۰۲۰ «پرهزینه ترین» رویداد المپیکی خواهد بود که مبلغی بالغ بر بیش از ۱۵میلیارد دلار برای آن صرف شده است.

توشیرو موتو، مدیر اجرایی کمیته برگزاری توکیو ۲۰۲۰ در واکنش به این تحقیق ضمن رد نتایج آن؛ ارقام و آمار اعلام شده در این پژوهش را فاقد مبنای صحیح مالی دانست و از ارائه توضیحات بیشتر در این مقطع زمانی خودداری کرد. 

آخرین هزینه اعلام شده توسط توکیو۲۰۲۰ در دسامبر ۲۰۱۹ مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار بوده است که بر طبق برآورد IOC هزینه‌های ناشی از تعویق بازی‌ها ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است و این در حالیست که ژاپنی‌ها همچنان هزینه‌های مازاد داخلی خود را اعلام نکرده‌اند.

از سوی دیگر نیز، دولت ژاپن در تعامل با بدنه ورزش این کشور و کمیته برگزاری در حال تهیه یک برنامه به منظور کاهش میزان هزینه‌های ناشی از تعویق توکیو۲۰۲۰ و برگزاری رویداد هستند که نتایج آن تا پایان سالجاری میلادی اعلام خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید