جمشیدیان: حضور نورافکن در خط میانی کیفیت تیم را بالاتر می‌برد

احمد جمشیدیان، بازیکن سابق سپاهان معتقد است امید نورافکن در خط میانی کیفیت بالاتری از خود نشان می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، احمد جمشیدیان، بازیکن پیشین تیم فوتبال سپاهان درباره شکست این تیم برابر النصر عربستان اظهار کرد: بازی دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول سپاهان خیلی خوب ظاهر نشد. البته بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از بازی مشخص شد که با کی‌روش نمی‌شود به دفاع النصر نفوذ کرد. سپاهان هر دو گل را روی اشتباهی دریافت کرد. روی گل اول جاگیری مدافع سپاهان برای مهار خطرناک‌ترین مهاجم النصر اشتباه بود. گل دوم هم که دیدیدم روی اشتباه فردی به ثمر رسید. 

 

ایسنا نوشت: او ادامه داد: بعد از خوردن دو گل طبیعی بود که سپاهان روی ضد حمله موقعیت‌هایی را به حریف بدهد. تغییراتی که سپاهان از دقیقه ۶۰ انجام داد، یعنی بیرون کشیدن استنلی و اضافه کردن میرزایی، شهباززاده و نویدکیا و ترکمان باعث شد روی زمین و در عمق دفاع النصر نفوذ پیدا کنند. فکر می‌کنم ۳۰ دقیقه پایانی سپاهان خیلی بهتر بازی کرد و موقعیت‌های بهتری داشت. در مجموع نیمه دوم امیدوارکننده‌تر بود. هر چند النصر در مجموع تیم بهتری از سپاهان بود.

جمشیدیان درباره ضعف سپاهان در نیمه اول هم توضیح داد: فکر می‌کنم سپاهان بازی را احساسی شروع کرد. شوک حضور نویدکیا باعث شده بود بازی را احساسی شروع کنند. اگر ۳ تا ۹۰ دقیقه دیگر هم با کی‌روش می‌خواستند مقابل این تیم بازی کنند قطعا راه به جایی نمی‌بردند. کی‌روش نه در جلو و نه در پشت دفاع خطرناک نیست. او بازیکنی است که فقط در محوطه جریمه خطرناک است. النصر به خاطر حضور کی‌روش کاملا بالا بازی کرد. زمانی که وینگرهای چپ و راست سپاهان آزاد شدند و مهاجم سرعتی‌ای مثل میرزایی اضافه شد و روی زمین و در عمق دفاع النصر نفوذ کرد، باعث شد حریف به درون محوطه جریمه‌اش کشیده شود. طبیعتا با همین روش موقعیت‌های بیشتری برای سپاهان به وجود آمد. در نیمه اول فشاری از سمت هافبک‌های سپاهان روی هافبک‌های النصر وجود نداشت و آن‌ها خیلی راحت توپ را در زمین می‌چرخاندند. اما در نیمه دوم سپاهان بالاتر بازی کرد و همین باعث شد النصر عقب بکشد. فشار و تعدد نفرات سپاهان در زمین باعث شد بازیکنان النصر به راحتی به هم پاس ندهند.

او درباره بازی کردن محسن مسلمان و حضور نورافکن در دفاع چپ هم بیان کرد: من شخصا نظرم این است که نورافکن در خط میانی بازیکن خیلی بهتری است. او انرژزی و پتانسیل خوبی در پرس و جنگ‌های تن به تن دارد. او همچنین در اضافه شدن و شوت‌زنی هم خوب عمل می‌کند. حیف است که او را به گوشه زمین ببریم و در خط دفاعی استفاده کنیم. نورافکن بازیکنی است که اگر در خط میانی باشد به تیم کمک بیشتری می‌کند. شاید مشکلی در خط دفاعی وجود داشته که نویدکیا احساس کرده باید نورافکن آن‌جا بازی کند. نورافکن می‌تواند در چند پست بازی کند اما به اعتقاد من وقتی در میانه زمین است با جنگندگی کیفیت تیمش را بالاتر می‌برد.

دیدگاه تان را بنویسید