اعلام اسامی چند برابر ظرفیت دکتری

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج بیش از ۴۱ هزار داوطلب دکتری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امشب اعلام می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فاطمه زرین‌آمیزی ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: اسامی بیش از ۴۱ هزار و ۳۶۲ داوطلب به عنوان معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ امشب پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ماه جاری اعلام شد.

ایسنا نوشت، وی در ادامه با تاکید بر اینکه تعداد ۱۳ هزار و ۹۸۱ داوطلب در آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهند شد، تصریح کرد: متقاضیانی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۹ مجاز به انتخاب رشته شده و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت کرده‌اند، می‌توانند کارنامه نتیجه انتخاب رشته خود را امشب ۲۰ شهریورماه ۹۹ مشاهده کنند.


سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، تاکید کرد: از تمامی متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند، دعوت شده است که با توجه به نکات زیر به منظور انجام مصاحبه به سایت اطلاع رسانی هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.

به گفته وی، منحصراً متقاضیانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام کنند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند. همچنین متقاضیانی که بر اساس کارنامه منتشره در سایت سازمان سنجش در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند، لازم است مطابق با اطلاعیه دانشگاه‌های مربوط که از ۲۳ شهریور ۹۹ در سایت اطلاع رسانی دانشگاه‌ها منتشر می‌شود، به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام کنند.

زرین گفت: آن دسته از متقاضیانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت کرده و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۹ قرار می‌گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ نخواهند بود.

وی تصریح کرد: متقاضیان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی (کد ۲۱۸۰) باید حداکثر تا ۷ روز پس از انتشار اطلاعیه، برای طی مراحل پذیرش به سایت اطلاع‌رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان (به نشانی www.asatid.org) مراجعه کنند و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

وی افزود: عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود و در گزینش نهایی، وضعیت علمی متقاضیانی که نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت مذکور به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

زرین اظهار کرد: همه متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه این سازمان، از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ شهریور ۹۹ با پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار ریال (۶۰ هزار تومان) بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت کنند.

زرین یادآور شد: متقاضیانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند، از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

به گفته وی، گزینش نهایی متقاضیان در هر کدرشته‌محل بر اساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز (نمره کل اولیه- ۵۰ درصد در شیوه پذیرش آموزشی- پژوهشی و ۳۰ درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی (مطابق با دفترچه شماره ۱ آزمون) و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: همه متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت دانشگاه مذکور کرده‌اند، به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع‌رسانی آن دانشگاه مراجعه کنند. عدم اقدام و یا مراجعه معرفی‌شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل است.

 

دیدگاه تان را بنویسید