واقعا کرونا خارج از بدن تکثیر می شود؟

احتمالا برای بسیاری از افراد این پرسش ایجاد شده است که آیا ویروس کرونا می تواند در محیط هایی چون سطوح و دستگیره ها تکثیر شود؟ پاسخ به این سوال منفی است، اما نکته مهم باقی ماندن توانایی عفونی این ویروس است که تا مدت ها وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ویروس‌ها و باکتری‌ها از میکروارگانیسم‌هایی هستند که باعث بیماری می‌شوند. باکتری شکل اولیه‌ای از حیات است که از یک سلول تشکیل شده است و می‌تواند به تنهایی تولید مثل کند، اما ویروس خیلی خیلی کوچکتر از باکتری است.

برنا نوشت، ویروس یک رشته ژن یا اسید نوکلئیک است، یک پوشش محافظ دارد، اما در خود سلولی ندارد. ویروس‌ها نمی‌توانند به خودی خود تکثیر شوند؛ و باید فقط داخل سلول‌های زنده انسان یا حیوانی که آن را مبتلا کرده اند تکثیر شوند، بنابراین ویروس کرونا هم نمی‌تواند روی دیوار یا سطوح آلوده تکثیر شود، اما می‌دانیم که ویروس توانایی عفونی خود را روی چنین سطوحی تا مدتی حفظ می‌کند.

 برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس باید بعد از تماس با سطوحی مانند دستگیره درها و نرده پله‌ها موقع رسیدن به خانه یا اداره و یا قبل از غذا خوردن دست هایتان را بشویید یا با محلول ضدعفونی کننده الکلی تمیز کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید