تائید واکسن کرونای چینی توسط سازمان جهانی بهداشت

سازمان بهداشت جهانی در حال همکاری با چین در خصوص الزامات تایید بین المللی هر نوع واکسن کرونای چینی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حال همکاری با چین در مورد الزامات تأیید بین‌المللی هر نوع واکسن کرونای چینی است.

فارس نوشت، ماریانژلا سیمائو، دستیار مدیرکل داروها و محصولات بهداشتی این سازمان در جلسه توجیهی در ژنو گفت: «دفتر سازمان بهداشت جهانی در چین و دفتر مرکزی این سازمان با مقامات نظارتی در چین کار می‌کنند؛ ما در تماس مستقیم هستیم و اطلاعات و الزامات تاییدیه بین‌المللی واکسن ها را به اشتراک گذاشته‌ایم».

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز  همزمان با تکاپو و رقابت جهانی برای ساخت واکسن گفت: این سازمان تنها واکسن کرونایی را تایید می‌کند که موثر و بی‌خطر باشد.

مدیر اجرایی شرکت دارویی «Sinovac Biotech Ltd» روز یکشنبه گفت که حدود ۹۰ درصد از کارمندان این شرکت چینی و خانواده‌های آنها از واکسن آزمایشی که تحت برنامه استفاده اضطراری کشور ایجاد شده، استفاده کرده‌اند.

یک مقام بهداشتی چین در ماه ژوئیه تأیید کرد که کشور مجاز به استفاده اضطراری از واکسن کرونایی است که توسط برخی از شرکت‌های داخلی تولید شده است.

یانگ شیاومینگ، دانشمند ارشد توسعه واکسن چین و مدیرعامل گروه ملی Biotec چین (CNBG) در مصاحبه با CCTV گفت که آنها طی چند ماه گذشته با بسیاری از کشورها توافق نامه‌های آزمایش‌های بالینی واکسن غیرفعال را امضا کرده‌اند.

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند و ایمنی واکسن‌ها کاملاً تضمین شده است؛ همچنین اثربخشی آنها کنترل می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت

 

دیدگاه تان را بنویسید