جواد نکونام سکوتش را درباره وضع بد فولاد شکست!

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت:هواداران از من توقع پاسخگویی دارند و اگر شرایط مهیا نباشد، قطعا کار برای ادامه همکاری من و فولاد سخت خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جواد نکونام خیلی اهل مصاحبه نیست و کمتر حرف می زند اما عملکرد ضعیف باشگاه فولاد در نقل و انتقالات باعث شده تا او سکوتش را بشکند. نکونام که بعد از امضای قرارداد با فولاد اظهار نظری نکرده است حالا به شدت از وضعیت این تیم در نقل و انتقالات ابراز نگرانی می‌کند. امروز هم خبرهایی مطرح شد مبنی بر اینکه باشگاه تراکتورسازی خواهان جذب این مربی است.با جواد نکونام پیرامون پیشنهاد باشگاه تراکتور و همچنین وضعیت نقل و انتقالات فولاد تماس گرفت که وی در ابتدا تمایلی به اظهار نظر نداشت اما در نهایت لب به سخن باز کرد.

سعید آذری اخیرا اعلام کرد به شما در نقل و انتقالات اختیار تام داده. شرایط به چه شکل است؟

بله، آقای آذری به من لطف دارند. ایشان به من اختیار تام دادند ولی خودشان می‌دانند بازیکنان مدنظر ما که شامل لیست A، B و C هستند هیچکدام به فولاد نیامدند. این شرایط را برای ما سخت کرده است. باشگاههای دیگر پول های بیشتر به بازیکنان می‌دهند. رقم‌های پیشنهادی‌شان سنگین است. ما توان پرداخت چنین پول‌هایی را نداریم و برای همین شرایط سخت شده است.

بسته بودن پنجره نقل و انتقالات چقدر روی این مسئله اثرگذار بوده؟

به هر حال این اتفاق به خاطر اشتباهاتی رخ داد که در قبل صورت گرفته بود. آقایان محمدی، آذری و گودرزی واقعا سعی و تلاش می‌کنند تا ان شالله پنجره نقل و انتقالات باشگاه باز شود.  به هر حال اگر نتوانیم بازیکن بگیریم، قطعا کار برای خود من خیلی خیلی سخت خواهد بود. بازیکنان فولاد هم به شدت نگران هستند. می‌پرسند آیا قرار نیست بازیکنی به فولاد بیاید؟ به هرحال این مشکلات آن هم در شروع فصل نقل و انتقالات نگران کننده است. در دنیای حرفه ای می گویند موفقیت با سوت آغاز مسابقات شروع نمی شود بلکه از فصل نقل و انتقالات استارت می خورد.

از اهواز خبر می رسد هواداران فولاد هم نگران هستند. تا این لحظه هیچ بازیکنی جذب نکرده‌اید و به نظرمی رسد از رقبا عقب افتاده‌اید. خود شما چقدر نگران هستید؟ به هر حال فولاد قرار است در آسیا هم حاضر باشد و...

درست است و این نگرانی به جاست. ما به هر حال نماینده استان خوزستان و ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستیم. لیگ قهرمانان جایی است که بهترین‌ها در آن حاضر هستند. نمی‌خواهم با تیمی به آسیا بروم که زنگ تفریح رقبا باشیم. با این وضعیت واقعا نمی دانم چه بگویم. من می دانم باشگاه و آقای آذری درخصوص  بسته بودن پنجره نقل و انتقالات مذاکراتی داشته‌ و اقداماتی انجام داده اند که ان شالله مشکل حل شود و بتوانیم بازیکن جذب کنیم ولی ما زمان را هم از دست می دهیم.گزینه های مد نظرمان یکی پس از دیگری به تیم های دیگر و رقیبان فولاد خوزستان می روند و باید بپذیریم در نقل و انتقالات از حریفان خود عقب افتاده ایم.

بحث دیگر شاید مربوط به بالا رفتن قیمت بازیکنان باشد که سرسام آور شده است.

خیلی از بازیکنان مبالغ بالایی می‌خواهند. دیگر خودتان از وضع نقل و انتقالات خبر دارید. بعضی از بازیکنان برای نیامدن بهانه‌هایی می‌آورند. حتی بازیکنانی که از تیم خودشان کنار گذاشته شده‌اند، به ما پاسخ منفی داده‌اند. آنها حاضرند به تیم ضعیف‌تر بروند ولی به فولاد نیایند! کار برای ما خیلی سخت شده است. در نهایت این من سرمربی هستم که باید جوابگو باشم. وقتی فصل آینده شروع شد و فولاد نتواند انتظارات به حق هواداران را برآورده کند دیگر کسی نمی گوید فلان بازیکن گران بود یا بهمان فوتبالیست دوست نداشت به خاطر گرما در اهواز بازی کند. منِ سرمربی باید امروز به فکر فردای تیم خودم باشم.

آیا لیست بازیکنان مد نظرخودتان را به باشگاه داده اید؟

بله، لیست دادم و لیست کاملی هم دادم. من هنوز جواب پرسش قبلی شما را کامل ندادم. توجه داشته باشید درتمام دنیا و رئال، بارسا، بایرن مونیخ و پاری‌سن ژرمن هم سرمربی لیست می دهد. دیگر کاری ندارد که قیمت بازیکن سرسام آور به قول شما بالا رفته است یا نه! اگر غیر از این بود پاری سن ژرمن هرگز نباید نیمار را می خرید. این مسائل و گران شدن بازیکنان ربطی به مربی ندارد و باشگاه موظف است برای پیشرفت تیم براساس لیست سرمربی خرید کند. این خواسته نامعقولی نیست.

به نکته جالبی اشاره کردید اما این روزها می شنویم یک بازیکن معمولی خواهان مبلغ 6 یا 7 میلیارد تومان برای یک فصل می شود؟

من نه وکیل مدافع بازیکنان هستم و نه ترانسفرمارکت، بلکه فقط و فقط به موفقیت فولاد خوزستان فکر می کنم. لیست دادم و بازیکن برای تقویت فولاد خوزستان می خواهم. ما فصل گذشته هم شرایط مشابهی را تجربه کردیم اما هنگام عقد قرارداد هم از من خواسته شد فولاد را ششم جدول تحویل بدهم. با این حال خواست خدا، حضور آقای سعید آذری در تیم، تلاش همکارانم در کادر فنی، همت بچه ها و حمایت هواداران کمک کرد با شایستگی سهمیه آسیا را کسب کنیم و رتبه سوم جدول را از آن خود کنیم.  حالا دیگر نمی توانیم و نباید به پشت سرخود نگاه کنیم. باید دنبال موفقیت های بیشتر باشیم اما با چه شرایطی؟ از قدیم گفته اند سالی که نکوست ازبهارش پیداست و از نقل و انتقالات ما مشخص است که چه وضعیتی در آسیا و درطول لیگ بیستم پیدا خواهیم کرد.

در حال حاضر رابطه شما با مدیران و مسئولان فولاد خوزستان چطور است؟

عالی، من جدای از همکار دوست و رفیق آقای محمدی و آقای آذری هستم اما سرمربی مسئول تیم است. من هستم که باید جواب هواداران را بدهم. طرفداران دوست دارند تیم همیشه سهمیه بگیرد. الان هم توقعات‌شان بالا رفته است. اگر دستم خالی باشد، چطور جواب‌ انتظارات به حق هواداران خوزستانی را بدهم؟ از سه لیست من که به تفکیک بازیکنان A،B،C حتی یک بازیکن از لیست C هم جذب نکرده‌ایم! آقایان محمدی و آذری و گودرزی هم واقعا دارند زحمت می‌کشند ولی در نهایت من مربی هستم و من باید به هواداران پاسخ دهم. هواداران از من توقع پاسخگویی دارند. اگر شرایط مهیا نباشد، قطعا کار برای ادامه همکاری من و فولاد سخت خواهد بود.با این وضعیت ما برای پلی آف آسیا به مشکل می‌خوریم. جنگ ما با رقبا واقعا نابرابر است. با توجه به حمایتی که هواداران می‌کنند، توقع  دارند فولادی قوی بسازیم. این مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند. دوست دارم برای فصل جدید تیمی قوی و منسجم داشته باشیم. گرچه اگر نتوانیم بازیکنان مدنظر را بگیریم مجبوریم با بازیکنانی که باشگاه با آنها به توافق می‌رسد، ادامه دهیم ولی در آن صورت توقعات باید معقول باشد.

اگر پنجره نقل و انتقالات فوتبال باز نشود، تصمیم شما چه خواهد بود؟

امیدوارم همین امروز یا فردا باز شود. به هر حال اشتباهاتی درگذشته صورت پذیرفته که امروز پنجره نقل و انتقالات فولاد بسته شده است. با این وجود ما زمان طلایی نقل و انتقالات را از دست دادیم. بازیکنان خوب یکی پس از دیگری به پیشنهادات بهتر تیم های رقیب جواب مثبت داده و قرارداد بسته یا اینکه توافق کرده اند. شرایط واقعا سخت است.

امروز اعلام شد که باشگاه تراکتور خواهان جذب شماست. آیا ممکن است این مشکلات باعث جدایی‌تان شود.

من فولاد را دوست دارم و با امضای قراردادم این را نشان دادم. خیلی‌‎ها به من گفتند پیشنهادات زیادی داشتی و اگر هم منتظر می‌ماندی، پیشنهادات بهتری می‌رسید ولی با قلبم تمدید کردم. وقتی این کار را کردم، توقعاتی هم دارم که امیدوارم برآورده شود.

دیدگاه تان را بنویسید