سالانه ۳۰ نفر به علت غرق شدگی جان خود را از دست می‌دهند

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: سالانه ۲۵ تا ۳۰ نفر با توجه به عدم هشدار‌ها غرق می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ محمد شهریاری مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد غرق شدگی‌ها مربوط به شبکه‌های آبیاری و زهکشی است، گفت: طبق برآوردهای سال گذشته متاسفانه به طور میانگین سالانه ۱۸ نفر در شبکه‌های آبیاری غرق می‌شوند.

افزایش غرق شدگی در شبکه‌ های آبیاری استان تهران

او ادامه داد: بر این اساس ۷۱ درصد از غرق شدگی مربوط به شبکه‌های آبیاری و زهکشی، ۲۴ درصد در مخازن سد‌ها و ۵ درصد در رودخانه‌ها است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: گستردگی شبکه‌های آبیاری در استان تهران به گونه‌ای است که موضوع ایمن سازی شبکه‌ها بایستی با رویکرد جدیدی انجام شود، و همچنین به منظور تسریع در این امر مکاتباتی با شهرداری‌های شهرستان‌های استان تهران نیز صورت گرفته است که امیدواریم با همکاری مسئولان این اقدام اجرایی شده تا شاهد کاهش میزان غرق شدگی باشیم.

شهریاری آمار فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در سال گذشته را ۲۹ نفر عنوان کرد و افزود: این میزان از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ نفر است که به طور میانگین سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ نفر با توجه به عدم هشدار‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران بیان کرد : همه ساله با آغاز فصل تابستان و مراجعه بیش از حد مردم به حاشیه رودخانه، سد و کانال‌های آبیاری، اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت شنا انجام می‌شود، اما متاسفانه برخی از افراد با توجه به هشدار‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید