ارتباط چرت زدن طولانی با بروز بیماری های قلبی

نتایج یک تحقیق نشان می دهد: چرت زدن های طولانی می تواند با خطر بروز مشکلات قلبی و مرگ ناشی از آن همراه باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محققان بر اساس بررسی های جدید خود اظهارکردند: افرادی که برای مدت طولانی در طول روز چرت می زنند بیشتر احتمال دارد در آینده دچار بیماری های قلبی شوند همچنین احتمال مرگ زودهنگام در این افراد بیشتر است.

بررسی یافته های به دست آمده در ۲۰ مطالعه نشان می دهد: چرت زدن های طولانی که بیش از یک ساعت در طول روز ادامه پیدا کند با افزایش ۳۴ درصدی احتمال بروز بیماری های قلبی و افزایش ۳۰ درصدی خطر مرگ همراه است.

این تیم تحقیقاتی از محققان چینی دریافتند: درمجموع چرت زدن های روزانه به هر میزانی که باشد با افزایش ۱۹ درصدی خطر مرگ زودهنگام مرتبط است.

به گفته محققان، بهتر است افراد در صورتی که تمایل دارند تا در طول روز استراحت داشته باشند و چرت بزنند، مدت زمان خوابیدن را به کمتر از یک ساعت کاهش دهند.

در این بررسی اطلاعات بیش از ۳۱۳ هزار نفر مورد مطالعه قرار گرفت. از هر پنج نفر حدود دو نفر عادت به چرت زدن در طول روز داشتند. محققان مشاهده کردند ارتباط میان خوابیدن و بروز مشکلات قلبی و مرگ ناشی از آن در افراد ۶۵ سال و بالاتر بیشتر است.

به گفته محققان این افراد ۲۷ درصد بیشتر در معرض مرگ مرتبط با چرت زدن در طول روز و ۳۶ درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار دارند.

دیدگاه تان را بنویسید