سهم بالای سیاه پوستان از مرگ براثر بیماری قلبی

نتایج تحقیقات نشان میدهد مرگ و میر ناشی از نارسایی قلبی و بیماری فشار خون قلب در ایالات متحده، به ویژه در زنان و مردان سیاه پوست افزایش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، براساس یک مطالعه پزشکی که توسط دانشگاه نورث‌وسترن صورت گرفته، مرگ و میر ناشی از نارسایی قلبی و بیماری فشارخون قلب در ایالات متحده، به ویژه در زنان و مردان سیاه پوست افزایش یافته است.

این مطالعه از داده‌های استاندارد جمع آوری شده از گواهینامه‌های مرگ در سراسر کشور بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۸ برای شناسایی دلایل اصلی مرگ و میر در بیماری‌های قلبی، یعنی بیماری ایسکمیک قلب، نارسایی قلبی، بیماری‌های قلبی مرتبط با فشار خون بالا، آریتمی، بیماری‌های قلبی مربوط به بیماری ریه و سایر بیماری‌های قلبی ، در زنان و مردان سیاه و سفید ، در گروه های سنی و در مناطق شهری و روستایی استفاده کرده است.

این مطالعه نشان داد که نارسایی قلبی و بیماری فشارخون قلب به سرعت در حال رشد است.

سادیه خان، محقق دانشگاه نورث وسترن می‌‌گوید: «این یافته‌ها نگران کننده است؛ با وجود پیشرفت‌های پزشکی و جراحی در مدیریت بیماری‌های قلبی و ابتکار عمل در مورد سیاست‌های عمومی در مورد آگاهی از فشار خون، ما در نبرد با نارسایی قلبی و فشار خون بالا افراد زیادی را از دست می‌دهیم و اختلافات در بیماری‌های قلبی مشخص است».

این محقق ادامه داد: نابرابری‌های مشاهده شده در نارسایی قلبی و بیماری‌‌های قلبی به دلیل افزایش فشار خون بالا، چاقی و دیابت در زنان و مردان سیاه پوست و نحوه خدمات رسانی به آنها است.

سادیه خان گفت: «ما باید این واقعیت را بشناسیم و بدانیم که علت اصلی این نابرابری‌ها ناشی از اختلاف در عوامل تعیین کننده اجتماعی مانند وضعیت اقتصادی و دسترسی به سیستم بهداشتی است».

قلب

این مطالعه روز پنجشنبه در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید