داربی جام حذفی؛ پرسپولیس ۳- استقلال ۶

استقلال ماراتن پنالتی ها را برد و به فینال رسید/ آبی ها حریف تراکتور شدند +ویدیوی گل‌ها

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب رقابت نیمه نهایی جام حذفی با نتیجه دو بر دو به ضربات پنالتی کشیده شد که آبی ها توانستند در این ضربات با نتیجه 6 بر 3 راهی فینال شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی از ساعت ۱۹ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شد. قضاوت این مسابقه بر عهده پیام حیدری است. این دیدار در پایان 90 دقیقه با نتیجه دو بر دو به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشیده شد که شاگردان مجیدی بودند که توانستند در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر یک به برد دست یابند.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادشوویچ، سید جلال حسینی، بشار رسن، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالله‌ی، مهدی ترابی، وحید امیری، شجاع خلیل زاده، علی علیپور، سیامک نعمتی، مهدی شیری.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، هرویه میلیچ، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، عارف غلامی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته، محمد دانشگر، وریا غفوری، آرش رضاوند و مهدی قایدی.

دقیقه یک: بازیکنان پرسپولیس به محض شروع مسابقه به سمت دروازه استقلال حمله کردند. این حمله حاصلی نداشت و شوت احمد نوراللهی در ثانیه ۱۶ از کنار دروازه حریف به اوت رفت.

نیمه نخست / پرسپولیس 0 -استقلال 1

دقیقه 4: در حالی که پرسپولیس بازی را هجومی تر آغاز کرده بود، مهدی قائدی با یک حرکت زیبا و در عرض، توپ را از بین پاهای بشار رسن رد کرد و با ضربه ای فنی گل نخست مسابقه را به ثمر رساند.

دقیقه 8:‌ بازیکنان پرسپولیس بعد از دریافت گل، کمی جلو کشید و هجومی تر شد. سرخپوشان با پاسکاری های متوالی خود را در چند نوبت تا دروازه استقلال نزدیک کردند. در دقیقه ۸ ارسال بازیکنان پرسپولیس به محوطه جریمه استقلال با ضربه سر شجاع خلیل زاده از بالای دروازه آبی ها به اوت رفت.

دقیقه 13: مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس چند بازیکن استقلال را دریبل کرد و پشت محوطه جریمه این تیم سرنگون شد. داور یک ضربه کاشته به سود سرخپوشان اعلام کرد.

دقیقه 14: بشار رسن پشت ضربه کاشته ایستاد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 19: با کار گروهی بازیکنان استقلالتوپ به فرشید اسماعیلی رسید. شوت سرضرب این هافبک استقلال روی پاس شیخ دیاباته در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس بود که رادوشوویچ دروازه بان سرخپوشان توپ را دفع کرد. علی کریمی بازیکن استقلال هم نتوانست توپ برگشتی را به گل تبدیل کند.

دقیقه 22: فرشید اسماعیلی هافبک استقلال با حرکت دیدنی خود توپ را تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس جلو آورد و با یک پاس چیپ زیبا، شیخ دیاباته را صاحب موقعیت گل کرد اما دروازه بان پرسپولیس دوباره در این صحنه درخشید و مانع گلزنی آبی ها شد.

دقیقه 26:‌ اسماعیلی که در نیمه نخست بازی متمایزی نسبت به سایر بازیکنان زمین انجام می داد، در محوطه جریمه پرسپولیس زمین خورد. استقلالی ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور از این صحنه عبور کرد تا اعتراض کادر فنی و بازیکنان استقلال را در پی داشته باشد. 

دقیقه 27: یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس اقدام به تعویض مهدی شیری مدافع راست خود کرد و کمال کامیابی نیا را به جای او وارد زمین کرد. 

دقیقه 28: پرسپولیسی ها روی یک ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شدند. در حالی که علیپور می توانست دروازه استقلال را باز کند، شوت او توسط حسین حسینی مهار شد و به کرنر رفت.

دقیقه 30 : قبل از استراحت یک دقیقه ای بازیکنان برای آب خوردن، داور پشت محوطه جریمه پرسپولیس خطایی را به سود استقلال اعلام کرد. این تصمیم هجوم بازیکنان دو تیم به سمت پیام حیدری را در پی داشت و لحظاتی جو مسابقه متشنج شد.

دقیقه 43: سیامک نعمتی که با تعویض مهدی شیری به دفاع راست پرسپولیس منتقل شده بود، شوت محکمی از پشت محوطه جریمه استقلال به سمت دروازه این تیم زد که حسین حسینی این توپ را دفع کرد تا تلاش سرخپوشان برای جبران نتیجه در نیمه نخست بی ثمر بماند.
دقیقه 1+45:سیامک نعمتی مدافع راست پرسپولیس به خاطر انجام خطا، از داور بازی کارت زرد گرفت.

نیمه دوم/پرسپولیس 2- استقلال 2

دقیقه 48: پاس رو به عقب علی علیپور به مقابل محوطه جریمه با شوت محکم بشار رسن وارد دروازه استقلال شد. در این صحنه حسینی نظاره‌گر گل بود و واکنشی نداشت.

دقیقه 51:فرشید اسماعیلی که در نیمه نخست ستاره استقلال و زمین بود، به خاطر مصدومیت تعویض شد تا فرشید باقری جای او را بگیرد.

دقیقه 53: علی علیپور پشت مدافعان استقلال حرکت کرد ولی برخورد او با عارف غلامی باعث مصدومیت مدافع استقلال شد.

دقیقه 61: محمد نادری که در ابتدای نیمه دوم بازی وارد زمین شده بود، آسیب دید و نتوانست به بازی ادامه بدهد. به همین دلیل گل محمدی مجبور شد سومین تعویض تیمش را انجام بدهد و کریستین اوساگونا مهاجم خارجی را وارد زمین کند.

دقیقه 63، فرهاد مجیدی به علت اعتراض به تصمیم پیام حیدری مبنی بر خطا در مقابل محوطه جریمه تیمش با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 72: مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس شوت محکم و یکباره ای به سمت دروازه استقلال زد که حسینی در دو مرحله این ضربه را مهار کرد. در دقیقه ۷۴ هم سیامک نعمتی بازیکن پرسپولیس از گوشه محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد ولی توپ او به کرنر رفت.

دقیقه 75: مهدی قائدی از سمت راست دفاع پرسپولیس به محوطه جریمه این تیم نفوذ کرد. او توپ را از بین پاهای سیامک نعمتی رد کرد ولی پاس به بیرون او را مدافعان پرسپولیس دور کردند.

دقیقه 85: فرهاد مجیدی ارسلان مطهری مهاجم خود را وارد زمین کرد تا از خستگی خط دفاعی پرسپولیس استفاده کند. مطهری که در دربی رفت برای استقلال گلزنی کرده بود، در این بازی جای آرش رضاوند را گرفت.

دقیقه 88: در حالی که انتظار می رفت بازی با نتیجه تساوی یک - یک به وقت های اضافه کشیده بود، علی علیپور توانست پاس کمال کامیابی نیا را به صورت تکضرب وارد دروازه استقلال کرد تا سرخپوشان ۲ - یک پیش بیافتند.

دقیقه 93: برتری پرسپولیس از استقلال دوام زیادی نیاورد. فرهاد مجیدی بعد از دریافت گل، میلاد زکی پور را به جای علی کریمی وارد زمین کرد و محمد دانشگر به نوک حمله منتقل شد. استقلال که به بازی مستقیم روی آورده بود، با ضربه سر دانشگر به گل تساوی رسید.

نیمه نخست وقت های اضافه

یحیی گل‌محمدی هم مانند فرهاد مجیدی با کارت زرد داور جریمه شد. او در اعتراض به تصمیم پیام حیدری توپ کنار زمین را با عصبانیت شوت شد که داور این صحنه را دید و به او کارت زرد نشان داد.

دقیقه 97؛  علی علیپور توپی را به روی دروازه ارسال کرد که در آستانه رسیدن به اوساگونا با ضربه مشت حسینی مواجه و از دروازه استقلال دور شد.

دقیقه 105؛ ارسال ریگی به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر دیاباته همراه شد که توپ با اختلاف اندک از روی دروازه رادوشوویچ عبور کرد.

نیمه دوم وقت های اضافه

دقیقه 111؛ ارسال ترابی به روی دروازه استقلال با خروج نه چندان مطمئن از سوی حسینی همراه بود که در ادامه بازیکنان پرسپولیس نتوانستند توپ سرگردان روی هوا را به گل تبدیل کنند و به کرنر رفت.

بهزاد غلامپور از استقلال و افشین پیروانی از پرسپولیس دیگر نفراتی بودند که با کارت زرد داور جریمه شدند.

دقیقه 118؛ ضربه سر ارسلان مطهری به راحتی در اختیار دروازه‌بان کروات پرسپولیس قرار گرفت.

تلاش دو تیم در وقت‌های اضافه نتیجه‌ای نداشت و بازی با تساوی دو بر دو به ضربات پنالتی رفت تا سرنوشت دومین فینالیست جام‌حذفی در پنالتی‌ها مشخص شود.

*ضربات پنالتی

استقلال ۳ - پرسپولیس یک

دیاباته (گل شد) - نوراللهی (گل نشد)

غفوری (گل شد) - عالیشاه (گل شد)

میلیچ (گل شد) - اوساگونا (گل نشد)

مطهری (گل شد)

در نهایت استقلال توانست داربی 93 پایتخت را با برتری در ضربات پنالتی به سود خود تمام کند و راهی فینال جام حذفی شود.

دیدار نهایی 13 شهریور میان استقلال و تراکتور در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید