بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در گفت و گو با جی پلاس؛

فرزاد آشوبی: سرخابی ها راه ضربه زدن به یکدیگر را بلد هستند/ داربی در جام حذفی جذاب تر است

بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس معتقد است تیمی که در حین مسابقه اشتباهات کمتری را انجام دهد می تواند برنده داربی شود و لزوما نیازی به ارائه تاکتیک بهتر نیست.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال و پرسپولیس نود و سومین داربی تهران را روز چهارشنبه در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می کنند. قهرمان و نایب قهرمانی فوتبال ایران در شرایطی پای به زمین مسابقه می گذارند که برای اولین بار هیچ هواداری در ورزشگاه حضور ندارد و صدایی جز صدای بازیکنان به گوش نمی رسد.

علاوه بر این، دو تیم در تاریخ بازی های خود تنها سه بار در جام حذفی به میدان رفتند که دو بار با قهرمانی یکی از این دو تیم تمام شده است و احتمال قهرمانی هر یک از آن ها در این رقابت ها با توجه به آمادگی دو تیم بالا ست. روی کاغذ پرسپولیس قهرمان بلامنازع لیگ برتر است که بعد از قهرمانی چندان پرفروغ ظاهر نشده اما این اتفاق دلیل بر ضعف سرخپوشان و یکسان بودن وضعیت این بازی با سایر بازی های پایانی فصل نیست.

فرزاد آشوبی، هافبک دفاعی سابق پرسپولیس و استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ تنها عامل تعیین کننده در نتیجه مسابقه را برتری فنی دو تیم در زمین مسابقه می داند و اعتنایی به سایر مسائل مانند حساسیت ها و حواشی ندارد، اظهار کرد: شاید گفته شود که داربی تابع آمادگی و شرایط کنونی دو تیم نیست اما من موافق نیستم. به نظرم در داربی دو تیم انگیزه بیشتری دارند و چه بسا پرتلاش تر از بازی های دیگر ظاهر شوند اما سایر مسائل مانند اینکه تیم ضعیف تر بهتر است یا از این قبیل صحبت ها درست نیست. در داربی تیمی برنده می شود که بیشتر بدود، تاکتیک بهتری داشته باشد و بیش از رقیب از فکرش استفاده کند.

این هافبک سابق سرخابی های پایتخت با بیان اینکه به طور کلی اختلاف سطح زیادی بین تیم های ایرانی نیست گفت: صدرنشین لیگ ممکن است در برابر قعرنشین لیگ به مشکل بخورد. حال این موضوع را درباره دو تیم مقایسه کنید که اول و دوم هستند و در شرایط فعلی هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارد. با این صحبت ها به این نتیجه می رسیم که الان نمی توان برنده داربی را تعیین کرد و همه چیز به تفکرات مربیان و به خصوص به شمار اشتباهات تیم ها بستگی دارد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه تیم های ایرانی بیشتر از استانداردهای اروپا دچار اشتباه می شوند، تصریح کرد: هر تیم که در طول بازی اشتباهات کمتری را در دفاع مرتکب شود، به احتمال زیاد برنده می شود. لزوما مهم نیست که صاحب توپ و میدان باشید. تیمی می تواند بدون اشکال دفاع کند و به پیروزی برسد و تیمی هم با وجود مالکیت بیشتر و حملات پرتعدادتر، شکست بخورد. در نتیجه عامل مهم کاهش اشتباهات است که پرسپولیس با این تاکتیک به موفقیت رسیده یعنی کمتر گل خورده و از تک گل های خود پیروزی سه امتیازی ساخته است.

آشوبی درباره غیبت هواداران در این داربی و تاثیر آن روز بازی دو تیم گفت: در مقطعی از فصل که تیم ها بدون هوادار به میدان رفتند شاهد تاثیر این موضوع بودیم اما شاید درباره داربی تهران چندان تاثیرگذار نباشد چرا که بعضا شاهدیم حواشی و حساسیت مسابقه بین بازیکنان بیش از هواداران است. البته اگر این بازی حذفی نبود، دو تیم کم استرس تر بودند اما به علت حذف یکی از دو تیم، هر دو به دنبال برتری در بازی خواهند بود تا قبل از پنالتی کار را تمام کنند.

بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس درباره عملکرد گل محمدی و مجیدی گفت: گل محمدی مربی باتجربه ای است و سرد و گرم مربیگری را چشیده و می داند در مواقع نیاز چطور عمل کند. او الان در زمره مربیان باتجربه است اما فرهاد مجیدی هنوز جوان و کم تجربه است که نیاز دارد روزهای بیشتری را تجربه کند. با این حال مجیدی می تواند از مشاوره دستیاران باتجربه اش بهره ببرد که این موضوع هم بستگی به خود او دارد. فکر می کنم آرامش مجیدی در کنار زمین می تواند تیم جوانش را هم به جلو هدایت کند. در این زمینه وزنه به سود پرسپولیس سنگینی می کند. به هر حال گل محمدی از گزینه های مربیگری تیم ملی بود که سرمربی پرسپولیس شد.

او درباره پیش بینی نتیجه این مسابقه گفت: باید قبول کنیم که پرسپولیس در خط دفاعی بهتر است اما با مهاجمانی طرف است که شناخت خوبی از هم دارند و می توانند پنالتی های بیشتری بگیرند و گلزنی کنند. موضوع اصلی کاهش اشتباهات دو تیم است و تقریبا هر دو تیم راه ضربه زدن به یکدیگر را بلد هستند. پیش بینی من این است که بازی جذابی را می بینیم چون شرایط مسابقه به علت برگزاری در جام حذفی، ویژه است.

به گزارش جی پلاس؛ مصاف این دو تیم روز چهارشنبه ساعت 19 با قضاوت پیام حیدری در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و برنده بازی به مصاف برنده مسابقه تراکتور و نفت مسجدسلیمان می رود.

دیدگاه تان را بنویسید