احتمال وزش باد شدید و سقوط اجسام سبک در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران در اطلاعیه هشدار خود اعلام کرد: وزش باد متوسط و شدید از عصر شنبه برای این استان پیش بینی شده است که احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مخاطرات وزش باد شدید و خیزش موقتی گرد و خاک به خصوص در ساعات عصر و شب در بخش های غربی و جنوبی استان تهران محتمل است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است آثار این مخاطره شامل احتمال آسیب به سازه موقت و گلخانه ها، احتمال سقوط تابلو های تبلیغاتی و اشیای سبک و احتمال کاهش دید افقی است.

همچنین این نهاد به شهروندان توصیه کرد که محکم کردن سازه موقت، تابلو های تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که تا روز سه شنبه دمای هوای تهران ۶ درجه کاهش می یابد.

براساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی ۵ روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش بادپیش بینی می شود. همچنین از عصر شنبه تا دوشنبه در پاره ای نقاط (به ویزه در نواحی جنوبی و غربی استان) در ساعات عصر و شب، گاهی وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک و در ارتفاعات (به ویژه ارتفاعات شرقی) در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده مورد انتظار است.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای جمعه ۳۸ و ۲۷، شنبه ۳۸ و ۲۵، یکشنبه ۳۵ و ۲۲، دوشنبه ۳۳ و ۲۱ و سه شنبه ۳۲ و ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ورامین با ۴۱ درجه و فیروزکوه با ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

دیدگاه تان را بنویسید