افاضلی:‌برای بقا در لیگ برتر می جنگیم/داوران تمرکز خیلی ویژه‌ای داشته باشند

سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی تبریز گفت: اگر شرایط ذهنی در طی فصل ثبات داشت، شاید رتبه ما الان اینجا نبود و می‌توانست در جای بالاتری باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ هومن افاضلی پیش از دیدار مقابل صنعت نفت آبادان گفت: هفته پایانی لیگ برتر است. رقابت در بالا و پایین جدول همچنان برقرار است. یکی از معدود لیگ‌هایی است که تا روز آخر بالا و پایین جدول درگیر هستند و فاصله‌ها بسیار کم است. 5-6 تیم هم در بالا و هم در پایین جدول احتمال کسب سهمیه و سقوط دارند. 

وی افزود:‌ تیم ما هم از این قاعده مستثنی نیست. در کورس برای بقا در لیگ برتر هستیم. فردا با یک تیم بسیار خوب از نظر فنی بازی داریم. این تیم بازیکنان بسیار شاخصی دارد. یکی از آن‌ها یعنی عیسی آل‌کثیر است در کورس آقای گلی لیگ برتر قرار دارد و همینطور، ریکانی، جهانی و بقیه که همه بازیکنان با کیفیت و با استعدادی هستند. 

افاضلی تصریح کرد: بازی قطعا برایمان سخت است ولی بازی مرگ و زندگی است. برای کسب سه امتیاز می‌رویم. با تمام توان و تمرکز بازی می‌کنیم که بتوانیم از سهمیه استان و شهر تبریز در لیگ برتر دفاع کنیم. تیم ما کیفیت خیلی خوبی دارد اگر شرایط ذهنی در طی فصل ثبات داشت، شاید رتبه ما الان اینجا نبود و می‌توانست در جای بالاتری باشد. به هرحال با توجه به شرایطی که پیش آمده جزو تیم‌های گزینه ماندن یا سقوط هستیم. مطمئنم با آنچه که از بچه‌ها دیروز و امروز دیدیم، همه وجودشان را می‌گذارند و انشالله می‌توانند سهمیه ما را در لیگ برتر حفظ کنند.

سرمربی ماشین سازی در مورد اینکه فاصله کمی بین این بازی و بازی قبلی مقابل تراکتور وجود داشت، گفت:‌ در 5روز بحث اول ما ریکاری است که بچه‌ها از نظر جسمی به شرایط مطلوب برگردند. بحث دوم؛ از نظر ذهنی با توجه به اینکه در یکی دو بازی واقعا حقمان نبود امتیاز بدهیم. بازی قبل می‌توانست مساوی شود

وی ادامه داد: بازی با پارس جنوبی می‌توانستیم برنده باشیم اما در آخرین لحظات گل خوردیم، بازی با سایپا هم همینطور. حداقل در این 6بازی که من بودم، فکر می‌کنم حداقل 5-6 امتیاز نگرفتیم و برای همین جنبه ذهنی در این بازی بسیار اهمیت پیدا می‌کند. تلاش کردیم از نظر ذهنی شرایط بهتری را برای بچه‌ها فراهم کنیم تاحدودی هم موفق بودیم. بچه‌ها شرایط را کاملا درک کرده‌اند و به آن واقف هستند. بازی قبل را پشت سر گذاشتند و الان تمرکزشان روی بازی فردا است. امیدوارم فردا بتوانیم با یک بازی خوب و تهاجمی سه امتیاز را بگیریم.

افاضلی در مورد غایبان تیمش گفت: ما سه بازیکن را فردا نخواهیم داشت. مرادی و مسلمی‌پور در بازی قبلی اخراج شدند و در اختیار ما نیستند. شاهین ثاقبی هم مصدوم است. هرسه می‌توانستند در این بازی تاثیر گذار باشند. بقیه تیم در شرایط خوبی هستند.

سرمربی ماشین سازی با اشاره به هفته پایانی لیگ برتر عنوان کرد: می دانم که در این هفته نظارت ویژه ای روی لیگ است. مردم از همه ناظران مهمتر هستند و همه را می‌بینند. امیدوارم هم تیم‌های داوری و هم تیم‌هایی که شاید بازی‌ها برایشان خیلی فرق نکند، با تمام وجود بازی کنند. برای اینکه فقط مساله خودشان نیست. امسال پیکان، ماشین سازی و پارس جم در این شرایط هستند. سال دیگر ممکن است تیم دیگری باشد که الان این بازیکنان یا مربیان در آن هستند.

وی تصریح کرد: شرایط در فوتبال خیلی زود عوض می شود. آن‌ها هم ممکن است سال بعد یا سال‌های بعد این توقع را از بقیه داشته باشند .خواهشم این است که همه تیم‌ها با همه وجودشان بازی کنند و اجازه بدهند همه چیز در زمین مشخص شود. از تیم‌های داوری هم می‌خواهم تمرکز خیلی ویژه ای داشته باشند. این باز‌ ها سرنوشت تیم‌ها را تغییر می‌دهند. تیم‌هایی که هزینه‌های زیادی کردند و سختی‌های زیادی کشیدند ممکن است با یک سوت همه چیزشان تغییر کند. شاید در طول فصل اشتباهاتی بوده و امتیازاتی از تیم‌ها کم یا به آن ها اضافه شده اما این هفته، هفته متفاوتی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید