رییس سازمان لیگ کشتی: امیدوارم پرسپولیس و سپاهان هم وارد لیگ کشتی شوند

رییس سازمان لیگ کشتی گفت: کشتی‌گیران مثل ورزشکاران دیگر رشته‌ها همچون فوتبال و والیبال قراردادهای بالایی ندارند و تنها منبع درآمدشان لیگ است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عبدالمهدی نصیرزاده در حاشیه نشست مدیرعامل باشگاه استقلال با مسئولان فدراسیون کشتی اظهار داشت: ورود استقلال به لیگ کشتی اتفاق خوبی در راستای توسعه کشتی بود. امیدواریم باشگاه‌های دیگر هم مثل پرسپولیس و سپاهان در کشتی تیم‌داری کنند و فقط به فکر سرمایه‌گذاری در فوتبال نباشند. البته این فصل از مسابقات که 29 مرداد قرعه کشی می‌شود و دیگر نمی‌توانیم تیم جدیدی را اضافه کنیم، اما برای سال‌های آینده امیدواریم باشگاههای بزرگ دیگر هم وارد لیگ کشتی شوند.

وی درباره تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشتی عنوان کرد: با حضور استقلال تعداد تیم‌هایی که برای حضور در لیگ‌برتر کشتی آزاد اعلام آمادگی کردند، به 12 تیم رسید. از استقلالی‌ها خواستیم که در لیگ برتر کشتی فرنگی هم تیم‌داری کنند که به خاطر سال اول حضورشان قرار شد این اتفاق از سال های بعدی صورت بگیرد. البته تعداد تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر کشتی فرنگی هم کم نیست و تاکنون 11 تیم قراردادهای خود را ثبت کردند.

رییس سازمان لیگ کشتی درباره زمان برگزاری لیگ بیستم گفت: هفته آینده قرعه‌کشی را برگزار می‌کنیم. پروتکل‌های برگزاری لیگ را هم تهیه کردیم و به ستاد مقابله با کرونا ارائه دادیم. رایزنی‌های خوبی صورت گرفته. ما قصد داریم طبق پروتکل‌های اتحادیه جهانی که مسائلی همچون برگزاری مسابقات در فضای باز، گرفتن تست کرونا و قرنطینه کشتی‌گیران در آن گنجانده شده، کار را پیش ببریم. امیدوارم بتوانیم از هفته سوم شهریورماه لیگ را آغاز کنیم.

نصیرزاده در پایان افزود: کشتی‌گیران مثل ورزشکاران دیگر رشته‌ها همچون فوتبال و والیبال قراردادهای بالایی ندارند و تنها منبع درآمدشان لیگ است. به همین خاطر ما مصر هستیم که لیگ را برگزار کنیم. از سوی دیگر مسابقات جهانی و المپیک را در پیش داریم. اگر کشتی گیران بیشتر از این روی تشک نروند، کارشان در مسابقات سخت خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید