گزارش جی پلاس به بهانه جدال دو تیم تهرانی و اصفهانی در جام حذفی

رویارویی تاریخی استقلال و سپاهان با اشتراکات مختلف/ وزنه به سمت کدام تیم سنگین تر است؟

استقلال و سپاهان در حالی در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به میدان می روند که دو تیم در عین داشتن اشتراکات متعدد، رقیبی سرسخت برای همدیگر به شمار می روند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مصاف شماره 76 استقلال و سپاهان روز دوشنبه در چارچوب رقابت های جام حذفی فوتبال ایران برگزار می شود و یکی از این دو تیم در صورت پیروزی در وقت های معمول یا در ضربات پنالتی راهی نیمه نهایی می شود.

این بازی به علت تاریخچه بازی های دو تیم و همچنین بازی اخیر آن ها در لیگ برتر که با برتری دو بر یک استقلال خاتمه یافت و اشتباهات داوری هم در آن دخیل بود، با حساسیت های زیادی همراه است و دو تیم برای اثبات توانایی هایشان وارد میدان می شوند.

*تاریخچه بازی های استقلال و سپاهان

آمار و ارقام از رقابت نزدیک دو تیم در بازی های رودررو حکایت دارد اما قصه رقابت های جام حذفی متفاوت است؛ جایی که سپاهان از سال 80 تا کنون بارها استقلال را شکست داده و فقط یک بار طعم تلخ شکست را چشیده که همین موضوع می تواند تبدیل به پشتوانه ای برای طلایی پوشان اصفهانی شود.

تاریخچه بازی های استقلال و سپاهان

*برترین گلزنان استقلال و سپاهان

بهترین گلزنان استقلال و سپاهان

بازیکنان بیشتری از تیم سپاهان توانستند شمار گل های خود در بازی های رودرو را بالا ببرند. از بین این بازیکنان و گلزنان فقط فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال و نه به عنوان مهاجم حضور دارد و این بار می تواند شمار پیروزی های خود به عنوان مربی را افزایش دهد.

*بازیکنان مشترک استقلال و سپاهان

دو تیم در عین رقابت نزدیک و حساسی که از دهه 40 تاکنون داشتند، در بخش تبادل بازیکن نیز همکاری کرده اند و به عبارتی یاغی گری بین بازیکنان دو تیم مرسوم است. نمونه آخر این اتفاق مربوط به امید نورافکن است که از محصولات آکادمی استقلال به شمار می رود اما اتفاق های مربوط به بازی رفت و برگشت دو تیم در لیگ نوزدهم، او را در بین هواداران منفور کرده ولی می تواند روی حمایت هواداران سپاهان حساب باز کند.

سپاهان

احمدرضا عابدزاده، پرویز برومند، داود مهابادی، احمد کعبیان پور، محسن گروسی، محمدرضا مهدوی، شاهین خیری، اصغر طالب نسب، سید مهدی رحمتی، داود سیدعباسی، حسین کاظمی، حمید شفیعی، رسول خطیبی، سرور چپاروف، علی کریمی، افشین حاجی پور، احمد مومن زاده، سیدمهدی سیدصالحی، رضا عنایتی، خسرو حیدری، هاشم بیک زاده، بهمن طهماسبی، مجتبی جباری، یعقوب کریمی، علی حمودی، امید ابراهیمی، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، فابیو جانواریو، ژاک الونگ الونگ، عارف غلامی و امید نورافکن، سیاوش یزدانی، لئوناردو پادوانی، سجاد شهبازاده، علی قربانی،

در مصاف شماره 76 دو تیم نیز بازیکنان مشترک در ترکیب دو تیم دیده می شود.

عارف غلامی، علی کریمی، سیاوش یزدانی و وریا غفوری از بازیکنان سابق سپاهان در ترکیب استقلال هستند و در عوض امید نورافکن، علی قربانی و سجاد شهباززاده از استقلالی های سابق در ترکیب سپاهان هستند.

*مربیان مشترک استقلال و سپاهان

محصول مشترک این دو تیم در سالیان گذشته امیر قلعه نویی است که در قامت سرمربی موفقیت های خوبی برای هر دو تیم داشته است.

به جز او، باید از زدراکو رایکوف، یکی از بزرگترین مربیان مکتب استقلال یاد کرد که در هر دو تیم مربیگری کرده است. مرحوم ناصر حجازی دیگر مربی مشترک در این دو تیم است که به عنوان سرمربی سپاهان توانسته استقلال را شکست دهد. آخرین نفر هم فیروز کریمی است که مقطعی در استقلال و مقعطی هم در سپاهان مربیگری کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید