ویدئو/ ویژگی های سریع ترین موتور سیکلت جهان

سوزوکی Hayabusa، یک موتورسیکلت ورزشی است که حداکثر سرعت آن ۳۰۳ تا ۳۱۲ کیلومتر در ساعت است

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، Suzuki Hayabusa یک موتورسیکلت ورزشی است که از سال ۱۹۹۹ توسط سوزوکی ساخته شده است. این شرکت بلافاصله به عنوان سریعترین موتور سیکلت تولید جهان با سرعت حداکثر ۳۰۳ تا ۳۱۲ کیلومتر در ساعت به تحسین رسید. 

Suzuki Hayabusa، دریچه گاز را بر روی این موتورسیکلت نمادی پیچانده و با شتاب بسیار جذاب و پاسخ واضح بنزین برقی در هر چرخ دنده با شارژ باورنکردنی بالای سطح واکنش نشان می‌دهد. به لطف یک قاب آلومینیومی سبک وزن و سفت و سخت دوقلو و سیستم تعلیق پیشرفته، عملکرد آن با هندلینگ به همان اندازه چشمگیر، ارائه کنترل استثنایی در گوشه‌های محکم، اطمینان از پایداری در چرخش‌های جارو و یک حرکت صاف در بزرگراه مطابقت دارد.

بدنه براق و آیرودینامیکی همانطور که ظاهر می‌شود عمل می‌کند، بنابراین هایابوسا مانند یک شاهین بزرگ به باد می‌رود.

موتورسیکلت

برای سال ۲۰۲۰، سوارکان می‌توانند طرح‌های رنگی Candy Daring Red یا Metallic Thunder Grey را انتخاب کنند. هر دو طرح دارای یک نماد متضاد Hayabusa Kanji هستند، به علاوه چرخ‌های رنگی مطابقت دارند و نام مدل‌ها را نیز تعیین می‌کنند.

موتور DOHC قدرتمند ۱۳۴۰ سی سی، چهار سیلندر، EFI پیشرفته سوزوکی را با دو انژکتور سوخت ۱۰ سوراخی تغذیه می‌کند که هر سیلندر و ورودی هوای دو قوچ را در بینی بالکن آیرودینامیکی تغذیه می‌کنند. انتخابگر حالت رانندگی Suzuki (S-DMS) به  سوارکاران اتومبیل اجازه تحویل نیرو هایابوسا را ​​می دهد تا با شرایط سواری مطابقت داشته باشد.

 

قاب آلومینیومی با اسپلیت دوقلو و کالیبر فوق العاده و سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم با عرضه KYB، عملکرد فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد. روتور‌های ترمز جلو دوتایی کاملاً شناور ۳۱۰ میلی متر توسط کالیپر‌های ترمز Brembo Monobloc مجهز به ترمز‌های ضد قفل (ABS ) هستند و قدرت متوقف قابل اطمینان را تحویل می‌دهند.

موتورسیکلت

ویژگی‌های این موتورسیکلت خاص چیست؟

موتور DOHC قدرتمند، ۱۳۴۰ سی سی، چهار سیلندر، با تزریق سوخت مایع، موج گسترده‌ای از گشتاور را برای شتاب بی دردسر فراهم می‌کند. پیستون‌های آلیاژ آلومینیوم سه حلقه مقاومت برتر را ارائه می‌دهند، در حالی که حلقه‌های پوشیده از PVD باعث کاهش اصطکاک و بهبود آب بندی استوانه می‌شوند.

پوشش حلقه پیستونی بخار بدنی فیزیکی نیترید کروم (PVD) سخت‌تر و نرم‌تر از آبکاری کرومی معمولی است و ضمن بهبود آب بندی به سیلندر، اصطکاک را کاهش می‌دهد. آبکاری سیلندر مواد الکتروشیمیایی کامپوزیت سوزوکی (SCEM) باعث کاهش اتلاف گرما، دوام و مهر و موم حلقه می‌شود.

برش‌های U شکل در طرفین استوانه باعث می‌شود فشار هوا ایجاد شده توسط پیستون‌های نزولی برای فرار به سیلندر‌های مجاور برای کاهش فشار پمپاژ داخلی و تلفات توان مکانیکی باشد.

دیدگاه تان را بنویسید