آنچه می تواند قیمت طلا را کاهش دهد

در روزهای اخیر قیمت طلا در بالاترین میزان خود قرار دارد، و تب و تاب بی سابقه ای برای خرید طلا در جریان است، اما چه چیزی می تواند این افزایش قیمت و در نتیجه تب خرید طلا را متوقف کند؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روز هایی را سپری می کنیم که هیجان در بازار طلا بی سابقه می باشد. قیمت طلا روز به روز بالا رفته و به همین نسبت سرمایه گذاران دراین بازار نیز افزایش چشمگیری یافته اند.

خرید طلا در این روز ها مانند همه گیری کرونا فراگیر شده و همه در حال خرید طلا می باشند. طبق آمار های به دست آمده از گوگل عبارت «خرید طلا» در سطح بی سابقه ای در این موتور جستجو سرچ شده است.

حال با توجه به این ها چه چیزی می تواند این سطح از هیجان زدگی در این بازار که تنها قابل مقایسه با بحران اقتصادی سال 2008 و تب خرید طلا در سال 2011 است را خاموش کند؟

یکی از مواردی که قدرت این کار را دارد تولید انبوه واکسن کرونا می باشد. تولید این واکسن می تواند وضعیت اقتصادی را با حل مشکل بیماری کرونا بهبود بخشیده و احساسات قوی ناشی از آن را از سر بازار بردارد. اما با وجود این باز هم چندان تغییر زیادی را در قیمت طلا مشاهده نخواهیم کرد چرا که اکنون دیگر نگرانی ها و مسائل اقتصادی دلیل اصلی افزایش قیمت های طلا می باشد.

مورد اصلی که می تواند باعث کاهش قیمت طلا شود تغییر سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا می باشد. تغییر دادن نرخ بهره می تواند قیمت طلا و نقره را کاهش داده و به این موضوع خاتمه بدهد. این اتفاق بار دیگر در سال 2011 نیز افتاد که باعث متوقف شدن قیمت طلا شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید