جی پلاس

هیجان به قعر رسید/ جنگ گلادیاتوری برای بقا در لیگ برتر

بازی های باقی مانده در ادامه فصل جاری برای تیم های انتهای جدول حکم مرگ و زندگی را دارد و مانند یک گلادیاتور برای فرار از سقوط تلاش خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ رقابت های لیگ برتر به سه هفته پایانی خود رسیده و تیم های پایین جدولی با احتیاط تر از همیشه بازی می کنند تا مبادا پای تیمی بلغزد و روانه لیگ دسته یک شود. از این پس و در سه هفته باقی مانده، هر گونه خطا یا اشتباهی به سختی قابل جبران خواهد بود. در سال های گذشته به کرات دیده شده که تیمی در طول فصل جزو مدعیان سقوط نبوده اما به دلایل مختلف در پایان فصل دچار بحران شده و راه سقوط به لیگ دسته یک را برگزیده است.

عملکرد تیم های قعرنشین در هفته های گذشته نشان می دهد تیم های انتهای جدول انگیزه بیشتری دارند و نتایج بهتری را هم به دست آوردند. اگر نتایج پیکان و شاهین را به عنوان تیم های حاضر در 15 و 16 جدول رده بندی ملاحظه کنیم، شاهد عملکرد بهتر آن ها نسبت به سایر تیم ها مانند ماشین سازی و حتی ذوب آهن خواهیم بود.

در حال حاضر سایپا، ماشین سازی، ذوب آهن، گل گهر، پارس جنوبی، پیکان و شاهین در رتبه های دهم تا شانزدهم قرار دارند و تقریبا همگی در سه هفته پایانی برای بقا می جنگند و هنوز خیالشان از بابت ماندن در لیگ برتر راحت نشده است. آنچه اهمیت بالایی در بازی های آینده دارد، تقابل های این تیم ها با یکدیگر است که تاثیر مستقیمی در بقای آن ها در لیگ برتر و حضور در لیگ بیستم دارد.

به همین دلیل، قصد داریم نگاهی به وضعیت این هفت تیم پایین نشین برای ماندن در لیگ نوزدهم داشته باشیم که به نظر می رسد هیجان بیشتری نسبت به تقابل بالانشین ها دارد و بازی های آینده این تیم ها به معنای واقعی کلمه رنگ و بوی جنگیدن برای بقا را دارد.

*سایپا-  27 امتیاز - دهم

سایپا

برنامه بازی های باقی مانده سایپا به این شرح است:

فولاد – سایپا (بازی رفت: سایپا صفر – فولاد صفر)

سایپا – نفت مسجد سلیمان (بازی رفت: نفت مسجد سلیمان 2 – سایپا یک)

پرسپولیس – سایپا (بازی رفت: سایپا صفر – پرسپولیس 2)

*شاگردان ابراهیم صادقی در بازی های باقی مانده خود باید با فولاد بازی کنند که انگیزه های زیادی برای کسب سهمیه آسیا دارد اما دو بازی دیگر با تیم هایی است که در ادامه فصل انگیزه ای ندارند و صرفا باید بازی ها را برگزار کنند.

*سایپا برای قطعی کردن بقا در لیگ برتر نیازمند کسب سه امتیاز دیگر است.

*ماشین سازی – 27 امتیاز – یازدهم

ماشین سازی

برنامه بازی های باقی مانده ماشین سازی به این شرح است:

ماشین سازی – پارس جنوبی (بازی رفت: پارس جنوبی یک – ماشین سازی یک)

تراکتور – ماشین سازی (بازی رفت: ماشین سازی 2 – تراکتور صفر)

ماشین سازی – صنعت نفت آبادان (بازی رفت: صنعت نفت آبادان یک – ماشین سازی صفر)

*بازی هفته بیست و هشتم میان ماشین سازی و پارس جنوبی می تواند تضمین کننده بقای یکی از دو تیم انتهای جدولی در لیگ برتر باشد.

*مصاف ماشین سازی و تراکتور با توجه به مالکیت مشترک دو تیم، یک برادر کشی به حساب می آید چرا که هر دو تیم در کورس هستند؛ یکی در کورس کسب سهمیه و دیگری در کورس بقا در لیگ.

*ذوب آهن – 26 امتیاز – دوازدهم

ذوب آهن

برنامه بازی های باقی مانده ذوب آهن به این شرح است:

پرسپولیس – ذوب آهن (بازی رفت: ذوب آهن صفر – پرسپولیس 3)

نساجی – ذوب آهن (بازی رفت» ذوب آهن 2 – نساجی صفر)

ذوب آهن – گل گهر (بازی رفت: گل گهر صفر – ذوب آهن صفر)

*ذوب آهن کار سختی در بازی های بعدی خود خواهد داشت. اگر چه این تیم مقابل تیم بدون انگیزه پرسپولیس به میدان می رود، اما سرخپوشان در همین روز جشن قهرمانی خود را برگزار خواهند کرد و دوست ندارند با شکست یا مساوی جام را بالای سر ببرند.

*بازی هفته پایانی سبزپوشان اصفهانی با آبی پوشان سیرجان می تواند نقش تعیین کننده ای در تضمین باقی دو تیم در لیگ داشته باشد. البته امکان دارد تا آن زمان هر دو تیم ماندن شان در لیگ را مسجل کرده باشند.

*گل گهر – 26 امتیاز – سیزدهم

گل گهر سیرجان

برنامه بازی های باقی مانده گل گهر به این شرح است:

نفت مسجد سلیمان – گل گهر (بازی رفت: گل گهر صفر – نفت مسجد سلیمان صفر)

گل گهر – پرسپولیس (بازی رفت: پرسپولیس 2 – گل گهر یک)

ذوب آهن – گل گهر (بازی رفت: گل گهر صفر – ذوب آهن صفر)

*گل گهر از وضعیتی مشابه با ذوب آهن برخوردار است. یک بازی برابر قهرمان لیگ دارد که تا آن موقع جام را هم بالای سر برده و در بازی پایانی باید برای بقا در دیداری 6 امتیازی به میدان برود؛ البته اگر تا آن زمان تکلیف سقوط کننده ها مشخص نشده باشد.

*پارس جنوبی – 25 امتیاز – چهاردهم

پارس جنوبی

برنامه بازی های باقی مانده پارس جنوبی به این شرح است:

ماشین سازی – پارس جنوبی (بازی رفت:پارس جنوبی یک – ماشین سازی یک)

پارس جنوبی – فولاد (بازی رفت: فولاد یک – پارس جنوبی صفر)

نفت مسجد سلیمان – پارس جنوبی (بازی رفت: پارس چنوبی یک – نفت مسجد سلیمان یک)

*شاگردان سیروس پورموسوی که همین الان در منطقه خطر قرار دارند و با یک امتیاز کمتر سقوط می کنند، باید امتیازات را در این هفته ها به دست بیاورند.

*بازی با ماشین سازی در انتهای جدول و بازی با فولاد که در کورس سهمیه آسیا قرار دارد، سخت ترین کار جنوبی ها در بازی های باقی مانده است.

*پیکان – 24 امتیاز – پانزدهم

پیکان

برنامه بازی های باقی مانده پیکان به این شرح است:

پیکان – صنعت نفت آبادان (بازی رفت: صنعت نفت آبادان 3 – پیکان 2)

استقلال – پیکان (بازی رفت: پیکان 2 – استقلال 2)

پیکان – سپاهان (بازی رفت: سپاهان 2 – پیکان صفر)

*پیکان برای بقا در لیگ باید صنعت نفت را تا قبل از بازی با استقلال و سپاهان شکست دهد و حداقل از منطقه خطر خارج شود.

*استقلال و سپاهان دو تیم صدرنشین هستند که همچنان سهمیه آسیا را دنبال می کنند و قرار نیست به راحتی به پیکان امتیاز بدهند.

*شاهین – 21 امتیاز – شانزدهم

شاهین شهرداری

برنامه بازی های باقی مانده شاهین به این شرح است:

شاهین – تراکتور (بازی رفت: تراکتور صفر – شاهین صفر)

صنعت نفت آبادان – شاهین (بازی رفت: شاهین یک – صنعت نفت آبادان یک)

شاهین – استقلال (بازی رفت: استقلال 4 – شاهین یک)

*شاگردان پاشازاده برای بقا، باید حداقل 6 امتیاز بگیرند و برای قطعی کردن ماندن خود نیاز به هر 9 امتیاز این سه بازی دارند.

*دو بازی شاهین با استقلال و تراکتور که در کورس سهمیه آسیا هستند در بوشهر برگزار می شود و شانس این تیم را بالا می برد.

گروه ورزشی جی پلاس؛ بررسی بازی های باقی مانده تیم های انتهای جدولی نشان می دهد که سرنوشت همه تیم ها فعلا در اختیار خودشان است و بازی های رودررو بیشترین سهم را در تعیین تیم های مدعی ماندن در لیگ خواهد داشت.

نگاهی به بازی های باقی مانده و بررسی نتایج دور رفت آن ها نشان می دهد، که هر هفت تیم نتایج خوبی کسب نکرده اند و در بهترین حالت ماشین سازی و ذوب آهن که در آن مقطع مربیان متفاوتی داشتند توانستند 4 امتیاز بگیرند. سایرین بیشتر از 2 امتیاز را به دست نیاورده اند.

تکرار این نتایج تغییری در جدول ایجاد نمی کند اما مشخص است که این بار شرایط فرق می کند و پایین جدولی ها به آب و آتش می زنند تا شانس حضور در لیگ بیستم را به دست بیاورند.

دیدگاه تان را بنویسید