تاریخ رونمایی از گوگل Pixel 4a لو رفت!

یکی از افشاکنندگان شبکه اجتماعی توئیتر ادعا کرده است که گوگل Pixel 4a سوم اوت صد در صد معرفی می‌‎شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ سال گذشته، شرکت گوگل توانست جانی به بازار فروش خود بدهد و با عرضه Pixel 3a، میان‌رده ارزنده خود، دل بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند را به دست آورد. پس از این ماجرا، دیگر هیچ گوشی‌ای مانند آن از سوی این شرکت عرضه نشد تا این که بالاخره Pixel 4a به چشم خورد. گوگل Pixel 4a ابتدا قرار بود در ماه مه رونمایی شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان با تعویق‌های متعدد روبه‌رو شد. جدیدا یکی از فاش‌کنندگان معتبر شبکه اجتماعی توئیتر به نام «جان پراسر» در توئیت خود اعلام کرده است که گوگل Pixel 4a قرار است صد در صد در تاریخ سوم اوت رونمایی شود.

احتمال بالای معرفی گوگل Pixel 4a در سوم اوت

اواخر ماه ژوئن، گوشی Pixel 4a در مدارک FCC دیده شده است و قبل از آن نیز افرادی بودند که اطلاعاتی درباره این گوشی ارائه داده بودند. بنابراین، رونمایی از Pixrel 4a در تاریخ سوم اوت کاملا منطقی به نظر می‌رسد. گوگل همچنین اخیرا، تولید Pixel 3a و Pixel 3a XL را قطع کرده است که این نشان می‌دهد در نظر دارد یک گوشی دیگر را جایگزین آن‌ها کند.

تاریخ رونمایی از میان‌رده گوگل مشخص شد

بر اساس اطلاعاتی که این افشاکننده در توئیت خود مطرح کرده است، این گوشی در تاریخ بیان شده صد در صد معرفی می‌شود، اما هم اکنون بحث سر رونمایی از آن نیست بلکه علاقه مشتری مهم است. پردازنده Snapdragon 730 کوآلکام که احتمالا قرار است وظیفه هدایت این گوشی را به عهده داشته باشد، برای یک گوشی میان‌رده آن هم با این همه رقیب، خیلی قدیمی به نظر می‌رسد. رقیبان هم‌سطح این گوشی مانند وان‌پلاس Nord یا ال‌جی Velvet مجهز به پردازنده Snapdragon 765 هستند.

طراحی و مشخصات سخت‌افزاری گوگل Pixrel 4a

نسخه‌ای از Pixel 4a که قرار است در سوم اوت معرفی شود، فقط از فناوری LTE پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای نمایشگر ۵.۸۱ اینچی بوده و این صفحه نمایش دارای یک حفره پانچ نمایشگر برای دوربین سلفی خود است. پنل پشتی این گوشی تنها یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی آن هم ۸ مگاپیکسل قدرت دارد. این گوشی احتمالا مشخصات فیلمبرداری Pixel 4 را به ارث خواهد برد.

گوشی Pixel 4a مجهز به Snapdragon 730، یک حافظه رم ۶ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. باتری ۳۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که وظیفه روشن نگه داشتن گوشی را به عهده دارد. این گوشی فقط در رنگ مشکی ارائه خواهد شد. علاوه بر این، Pixel 4a قرار است دارای یک حسگر اثر انگشت و جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم باشد.

تاریخ رونمایی از میان‌رده گوگل مشخص شد

نکته دیگری که می‌تواند برای Pixel 4a یک نقطه قوت به حساب بیاید قیمت ۳۴۹ دلاری تخمین زده شده برای آن است که نسبت به دو گوشی وان‌پلاس Nord و اپل iPhone SE خیلی کمتر است.

گفته می‌شود، گوشی میان‌رده جدید گوگل یک نسخه 5G هم خواهد داشت که در ماه اکتبر همراه Pixel 5 رونمایی خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید