گوگل در استرالیا تعقیب قضایی می شود

به علت انتشار آگهی های هدفمند برای کاربران بدون جلب رضایت آن ها مقامات استرالیایی گوگل را مورد پیگرد قضایی قرار دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا شکایتی را علیه گوگل تقدیم دادگاه کرده که در آن این شرکت به علت عدم جلب رضایت کاربران در زمان نمایش آگهی های هدفمند متخلف قلمداد شده است.

گوگل

 

گوگل با بررسی نمایه هر کاربر و محتوای مورد استفاده او در زمان مراجعه به خدمات مختلف گوگل و همین طور محتوای ایمیل کاربران از سلائق و علائق کاربران مطلع شده و بر همین اساس تبلیغاتی را برای آنها نمایش می دهد. با توجه به اینکه گوگل برای این کار از مشتریان استرالیایی اجازه نگرفته، شکایتی بر علیه آن تقدیم دادگاه شده است.

مقامات استرالیایی می گویند گوگل حق ندارد از اطلاعات شخصی کاربران که در حساب های کاربری آنها موجود است برای شخصی سازی تبلیغات استفاده کند. بر همین اساس گوگل حتی اطلاعات مربوط به فعالیت های کاربران در دیگر سایت ها را نیز جمع آوری کرده و مورد سوءاستفاده تبلیغاتی قرار می دهد.

گوگل در واکنش اعلام کرده که به طور کلی کاربران در جریان تغییرات سیاست های تبلیغاتی و نحوه استفاده از اطلاعات شخصی آنها قرار داده و این به روزرسانی ها را به طور مرتب به کاربران اطلاع می دهد. در مقابل مقامات استرالیایی می گویند شکایت آنها مربوط به رفتار گوگل در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است و ظرف هفته های آینده به آن رسیدگی می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید