بهتاش فریبا: استقلال نیاز به بازیکنان ملی پوش دارد/ هنوز شانس نایب قهرمانی داریم

پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم برای قهرمانی در فصل آینده نیازمند بازیکنان بزرگ و ملی پوش است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، پس از تساوی یک - یک استقلال مقابل نساجی قائمشهر و از دست دادن فرصت پیشتازی در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، علیرضا اکبرپور، همبازی سابق فرهاد مجیدی و پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم برای قهرمانی و موفقیت در فوتبال ایران نیازمند بازیکنان بزرگ و ملی پوش است.

آبی پوشان در شبی که تراکتور و شهرخودرو متوقف شده و سپاهان و فولاد به برد رسیدند، نتوانستند از امتیاز میزبانی بهره مند شوند و با گل از راه دور غافلگیر شدند و سه امتیاز این مسابقه را از دست دادند.

بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال درباره کیفیت فنی بازی استقلال و نساجی می گوید: بازی های نساجی را پیگیری می‌کنم و فکر می‌کنم آن ها بهتر از دیدار برابر تراکتور که منجر به برد این تیم شد، عمل کردند. بازی سرعت قابل قبولی داشت و به نظرم یکی از قشنگ‌ترین بازی‌های هفته‌های اخیر را شاهد بودیم.

بازیکن سابق استقلال با اشاره به شناخت خوبی نساجی از آبی های پایتخت می گوید: کادرفنی استقلالی نساجی شناخت بسیار دقیقی از نقاط قوت و ضعف استقلال داشتند و توانستند تمام روزنه های نفوذ را ببندند. وریا غفوری که بعد از کرونا هنوز شرایط آمادگی خوبی را پیدا نکرده، در این دیدار نتوانست نفوذی انجام دهد.

وی با بیان اینکه نساجی می توانست با استفاده از موقعیت هایش برنده این مسابقه شود، گفت: استقلال در بازی موقعیت هایی داشت اما نساجی هم توانست از اشتباهات خط دفاعی این تیم بهره ببرد و در چند صحنه خطرناک ظاهر شد. به طور کلی بازیکنان استقلال نمایش ویژه ای نداشتند و به نظرم فقط مسعود ریگی توانسته در خط دفاعی مثمرثمر ظاهر شود.

فریبا به تغذیه نشدن شیخ دیاباته در این دیدار اشاره کرده و گفت: در چندین صحنه دیاباته در موقعیت بسیار خوب خودش را قرار داد اما هافبک های استقلال به خوبی او را تغذیه نکردند. حتی در چند صحنه او در موقعیت تک به تک قرار داشت اما بازیکنانی مانند میلیچ به او پاس ندادند. متأسفانه در بازی با نساجی هافبک‌ها پاس طلایی به مهاجمان ندادند و فقط یکبار فرشید اسماعیلی قائدی را در موقعیت تک به تک قرار داد که اگر توپ او تبدیل به گل می‌شد جریان بازی تغییر می‌کرد.

او با تاکید بر اینکه استقلال با از دست دادن امتیازات کامل بازی در ادامه راه کسب سهمیه آسیا متضرر خواهد شد، اظهار کرد: مقابل نساجی 2 امتیاز را راحت از دست دادیم. اگر استقلال این بازی را می‌برد می‌توانست با پیروزی در بازی عقب افتاده به رده دوم جدول برسد. متاسفانه امکان دارد به خاطر همین دو امتیاز در آینده حسرت بخوریم.

پیشکسوت استقلال هنوز از نایب قهرمانی این تیم ناامید نشده و می گوید: از نظر من این تیم هنوز هم شانس نایب قهرمانی دارد و راهش را درست می‌رود. در هر صورت در برخی از بازی‌ها هم نباید به سادگی امتیاز از دست داد. در بازی با نساجی گل بسیار زیبایی وارد دروازه استقلال شد اما باز هم تأکید می‌کنم به این تیم امیدوار هستم.

فریبا با تاکید بر اینکه استقلال نیازمند بازیکنان بزرگ و ملی پوش است، اظهار کرد: فعلا 5 بازی تا پایان فصل باقی مانده اما استقلال از الان باید به فکر فصل بعد باشد و به سراغ بازیکنان بزرگ و ملی پوش برود. اگر استقلال می‌خواهد قهرمان شود بدون تعارف نیاز به بازیکن بزرگ و ملی‌پوش دارد. مگر غیر از این است که تیم‌های دیگر بازیکنان بزرگ داخلی در اختیار دارند و هر سال از آن ها استفاده می‌کنند؟ استقلال هم باید نفرات بزرگ داخلی جذب کند و در طول بازی‌ها از آنها استفاده کند. مطمئناً اگر این اتفاق بیفتد مصدومیت، محرومیت و خیلی اتفاقات دیگر در طول مسابقات به تیم ضربه نخواهد زد.

دیدگاه تان را بنویسید