15 درصد کاهش اهدای خون در کشور/ زمان اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا

به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور، بیماران کرونایی بعد از 28 روز از بهبودی کامل می توانند جهت اهدای پلاسمای خود اقدام کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید مرتضی طباطبایی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت نیوز در مورد آمار اهدای خون در کشور با توجه به وضعیت کرونا اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست امسال ۱۵ درصد میزان اهدای خون در سراسر کشور کاهش یافته است.

 

وی افزود: از آنجایی که میزان مراجعه بیماران به دلیل شرایط کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمتر شده و جراحی های غیرضروری نیز کاهش یافته است مشکل جدی کمبود خون نداریم البته نیازهای خونی کشور در حد پنج روز برطرف شده و هر روز کفاف نیاز ۵ روز آینده را دارد.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور با تاکید بر ضرورت ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ اهدای خون ادامه داد: از هموطنان درخواست داریم در سراسر کشور جهت اهدای خون به ویژه در صورت دارا بودن گروه‌های خونی منفی اقدام کنند.

 

طباطبایی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴ هزار نفر از افرادی که مبتلا به کرونا بوده و بهبود یافته‌اند جهت اهدای پلاسمای خون خود اقدام کرده‌اند و از این تعداد، از ۳۰۰۰ نفر پلاسمای خونی دریافت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بهبود یافتگان کرونا ۲۸ روز پس از منفی شدن تست کرونا و بهبودی کامل می‌توانند جهت اهدای پلاسمای خود اقدام کنند.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا در کشور افزایش یافته است، گفت: قطعاً با این شرایط نیاز بیشتری به اهدای پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا هستیم و با این شرایط درخواست داریم جهت اهدای پلاسمای خود اقدام کنند چراکه این عمل انسان دوستانه به نوعی زکات سلامتی آنها نیز محسوب می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید