روش ضدعفونی کردن مسواک مبتلایان به کرونا

بررسی‌های محققان نشان داده که مسواک می‌تواند نقش مهمی در انتشار ویروس کرونا داشته باشد. نکات بهداشتی مثل ضدعفونی کردن مسواک و تعویض کردن آن پس از بهبودی باید مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، بیماری کووید-۱۹ یک بیماری مسری است که از طریق تماس با ذرات تنفسی فرد مبتلا انتشار پیدا می‌کند. به همین دلیل مسواک می‌تواند نقش مهمی در انتشار بیماری داشته باشد. جداسازی و ضدعفونی کردن محیط از جمله اقداماتی است که در شرایط ابتلا به این بیماری باید رعایت شود. از همین رو درباره ضدعفونی وسایل مختلف سوالاتی مطرح می شود. یکی از این وسایل مسواک است که آیا باید پس از هربار استفاده ضدعفونی شود یا خیر؟

برای جلوگیری از انتشار بیماری از طریق مسواک توصیه می‌شود از نگهداری مسواک‌ها در کنار یکدیگر و از نگهداری مسواک در محیط گرم و مرطوبی مثل سرویس بهداشتی و حمام خودداری کنید. هم‌چنین به منظور ضدعفونی مسواک لازم است آن را به مدت ۳۰ دقیقه در لیوانی حاوی دهان‌شویه قرار دهید سپس بخوبی آن را با آب بشویید و چند دقیقه در جایی بگذارید تا خشک شود.

سپس با گذاشتن آن در درپوش مخصوص از آلوده شدن مجدد آن جلوگیری کنید. توصیه می‌شود درصورت ابتلا به بیماری، پس از بهبود یافتن مسواک خود را حتما تعویض کنید و مسواک قدیمی را به روشی کاملا ایمن در سطل زباله بیاندازید.

بنا بر اعلام کمیته اطلاع رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد ویروس کرونا می‌پردازد؛ در صورت ابتلای خود و یا یکی از افراد منزل به بیماری کووید ۱۹ لازم است مسواک را با استفاده از آب اکسیژنه ۰.۰۵ درصد به مدت حداقل یک دقیقه ضدعفونی کنید. سپس مسواک ضدعفونی شده را به مدت ۱۰ دقیقه در لیوان پر از آب قرار دهید و بعد از انجام این اقدامات، مجدد از آن استفاده کنید.

دیدگاه تان را بنویسید