عرضه واحدهای دارا دوم و سوم با تخفیف ۳۰ درصدی

معاون وزیر اقتصاد گفت: عرضه چهار پالایشگاه و نماهای فولاد، فملی، خودرو، خساپا در قالب واحدهای صندوق دارای دوم و سوم با تخفیف ۳۰ درصدی انجام می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عباس معمارنژاد گفت: در نیمه نخست امسال دو ETF دولتی دیگر با تخفیف 20 تا 30 درصدی بر اساس قیمت میانگین یک ماه آخر سهام شرکت‌های حاضر در این صندوق‌ها در بورس منتهی به آگهی واگذاری به همه دارندگان کد ملی ایرانی واگذار می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: بر این اساس صندوق دارا دوم از گروه پالایشی "شبریز، شپنا، شتران، شبندر" و صندوق دارا سوم ترکیبی از گروه فلزی و خودرویی با نمادهای "فولاد، فملی، خودرو، خساپا" است.

 

پیشتر ابوالقاسم شمسی جامخانه با اشاره به عرضه سهام دولت در قالب ETF، اظهار کرد:ETF پالایشی کارها درحال انجام است. در این راستا تصمیم اولیه دولت چهار پالایشگاه تبریز، اصفهان، تهران و بندرعباس بود. درحال حاضر طبق مصوبه هیات واگذاری، دو تا از پالایشگاه‌ها بلوکی عرضه می شود.

وی ادامه داد: پالایشگاه تبریز که آگهی شد و پالایشگاه بندر عباس هم به زودی آگهی می‌شود؛ بنابراین باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه‌های نفت تهران و اصفهان، در قالب ETF پالایشی عرضه خواهد شد.

معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سومین ETF صنایع فلزی و خودروسازی است، عنوان کرد: این صندوق شامل فولاد مبارکه و صنایع مس و سهام متعلق به دولت در سایپا و ایران خودرو می شود. در حال انجام کارها و مکاتبات هستیم. سهام برخی از این شرکت ها در وثیقه بانک ها قرار دارند که از وزارت صمت تقاضا شد که وثیقه جایگرین تعیین کند. با توجه به اینکه در این راستا، مصوبه هیات وزیران وجود دارد امیدواریم با دستور وزیر صمت این کار سرعت بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید