گزینه استقلال سرمربی تیم ملی آذربایجان شد

جیانی دی‌بیاسی که پس از رفتن استراماچونی از استقلال گزینه هدایت آبی پوان بود سرمربیگری تیم ملی آذربایجان را به عهده گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بعد از قطعی شدن عدم بازگشت استراماچونی به ایران، اولین گزینه‌ای که استقلالی‌ها سراغش رفتند، یک مربی ایتالیایی به نام جیانی دی‌بیاسی بود. مربی‌ای که قرار بود با قراردادی 18 ماهه روی نیمکت استقلال بنشیند و بازیکنان سرشناسی مثل نیکلاس بنتنر و ماتیاس سیلوستره را به تهران بیاورد. 

خبرگزاری ما چند روز در گزارشی نوشتیم که پس از انتشار قرارداد استراماچونی که به ادعای امیرحسین فتحی، مدیرعامل سابق استقلال توسط معاون اسبق باشگاه و از داخل کمیته نقل و انتقالات و بخش قراردادهای سازمان لیگ رخ داده بود، استراماچونی و وکیلش، به جهت خدشه ای که به اعتبار سرمربی مستعفی استقلال وارد شده بود مذاکرات را متوقف می کنند و حتی تلاشهای پاستورلو، مدیربرنامه استراماچونی به جایی نمی رسد. زمانی که این اتفاق می افتد، تیم مدیریتی استقلال به دنبال گزینه ای می رود که هم ایتالیایی باشد و هم اینکه به سیستم سه پنج دو معتقد باشد و حتی ظاهرا دی بیاسی ایتالیایی و 62 ساله را هم پیشنهاد می دهد. تیم مذاکره کننده با دی بیاسی مذاکره می کنند و طی 48 ساعت رضایت او را برای حضور در استقلال جلب می کنند. مربی ایتالیایی رار بود با دو دستیار شامل یک مربی و یک بدنساز و قیمت زیر 300 هزار دلار برای نیم فصل، سرمربی استقلال شود. حتی اسماعیل خلیل زاده، سرپرست آن زمان استقلال هم با حضور دی بیاسی موافقت کرده بود و همه چیز تمام شده بود و قرارداد هم رد و بدل شده بود اما در نهایت و طبق گفته های همان زمان تیم مذاکره کننده و شنیده های آن روزها، وزارت ورزش و جوانان،  با جایگزینی سرمربی خارجی به جای استراماچونی مخالفت می کند و خیلی زود خلیل زاده سرپرست استقلال با فرهاد مجیدی قرارداد می بندد.

 در گزارشی به تاریخ 13 دی سال گذشته از قول وکیل دی‌بیاسی اعلام کرد که قرار بوده استقلال برای 18 ماه می خواسته 750 هزار دلار به این مربی پرداخت کند منتهی نهایتا حضور او در استقلال منتفی شد تا فرهاد مجیدی جانشین استراماچونی شود. البته استقلال برای نیم فصل حدود 300 دلار به دی بیاسی می داد و قرار بود در صورتی که فصل بعد هم در استقلال ماندنی شود قرارداد او نزدیک به 450 هزار دلار باشد. در واقع چیزی نزدیک به 100 هزار دلار کمتر از خود استراماچونی. منتهی بعدها مشخص شد که عبدالرضا موسوی که در آن مقطع عضو غیررسمی هیات مدیره استقلال بود، به همراه یکی دو عضو هیات مدیره، نظر وزیر ورزش در مورد دی‌بیاسی را تغییر دادند تا فرهاد جانشین استراماچونی شود! 

نام دی‌بیاسی در بهمن ماه سال گذشته به عنوان گزینه هدایت تیم ملی هم مطرح شد که آن هم البته به جایی نرسید و رقم هم تقریبا همان حول و حوش بود. دی بیاسی پس از رفتن کالدرون هم شایع شد که دی بیاسی گزینه پرسپولیس هم بوده اما این شایعه هرگز تایید نشد. تمام اینها را نوشتیم تا به اصل ماجرا برسیم. اینکه دی‌بیاسی حالا سرمربی تیم ملی آذربایجان شده است.

آنطور که رسانه‌های ایتالیایی نوشته‌اند، این مربی 65 ساله که آلبانی را به یورو 2016 رسانده قصد دارد با تیم ملی آذربایجان، در جام جهانی 2022 قطر حضور داشته باشد. گویا رقم قرارداد دی‌بیاسی با فدراسیون فوتبال آذربایجان هم سالانه 1.5 میلیون دلار است و مربی‌ای که با رقمی به مراتب پایین‌تر حاضر بود هدایت استقلال را به عهده گیرد، حالا در کشور همسایه ایران، به دنبال تجربه‌ای جدید و رسیدن به هدفی بزرگ است آن هم با رقمی تقریبا سه برابر!

شاید استقلال با دی بیاسی سرنوشتش تغییر می کرد و حالا به جای اینکه در کورس سهمیه و نایب قهرمانی با احتمال نه چندان بالا باشد، در کورس قهرمانی بود.

دیدگاه تان را بنویسید