پیشکسوت استقلال در گفت و گو با جی پلاس؛

اعتراف پیشکسوت استقلال به قهرمانی احتمالی پرسپولیس/ امیرآبادی: مجیدی دست تنهاست

پیشکسوت استقلال معتقد است پرسپولیس تقریبا قهرمان لیگ شده و پنج تیم بالانشین جدول برای کسب سهمیه آسیا تلاش می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلال با تساوی یک- یک مقابل سایپا در ورزشگاه آزادی، یکی از ناکامان بزرگ در هفته بیست و دوم لیگ برتر لقب گرفت و عملا آخرین بخت های خود برای رسیدن به پرسپولیس و بقا در کورس قهرمانی را از دست داد.

شاگردان فرهاد مجیدی در دیداری که چندین و چند بازیکن خود را به دلیل مصدومیت، محرومیت و مرخصی نداشتند، با گل به خودی فرشید باقری، سه امتیاز این بازی را از کف رفته دیدند و در حال حاضر باید تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا انجام دهند.

در حال حاضر سپاهان، فولاد، شهرخودرو، استقلال، تراکتور و صنعت نفت شش تیمی هستند که در تعقیب یکدیگر برای کسب سهمیه آسیایی رقابت می‌کنند و نکته قابل توجه اختلاف سه امتیازی این شش تیم است که رقابت‌های لیگ برتر را در هفته‌های پایانی جذاب‌تر خواهد کرد.

مهدی امیرآبادی، پیشکسوت استقلال و کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره نتایج استقلال در بازی های اخیر به مشکلات استقلال و نبود آرامش در تیم اشاره کرده و می گوید: استقلال آرامش روانی لازم را ندارد. تیم نمی تواند روی بازی تمرکز کند. به نظرم بازیکنان که استقلال در زمین داشت، برای غلبه بر سایپا کافی بود اما تیم در حرکت رو به جلو ناکام بود و نتوانست حرکات تاکتیکی را اجرا کند.

به اعتقاد این بازیکن سابق استقلال، بازیکنان این تیم در طول بازی سردرگم بودند و طرح و نقشه مشخصی برای گلزنی نداشتند: وضعیت کنونی استقلال ارتباط مستقیمی به اتفاقات اخیر در تیم و بازی ها دارد. به نظرم بازی با فولاد می توانست نقطه عطفی برای استقلال باشد. حتی مساوی گرفتن در آن دیدار هم اتفاق مثبتی بود اما اینطور نشد. در بازی با سایپا هم انگیزه بازیکنان برای پیروزی کم بود. نه اینکه بازیکنان کم‌کاری کنند و از همه توان خود بهره نگیرند اما بدن‌هایشان با روزهای اوج فاصله زیادی دارد.

کاپیتان سابق استقلال و همبازی فرهاد مجیدی درباره عملکرد سرمربی آبی ها می گوید: نمی خواهم از دوست و هم تیمی سابق خودم دفاع کنم اما مجیدی دست تنهاست. او در وهله نخست نیاز به آرامش دارد و باید هر اتفاقی که رخ داده را فراموش کند تا تیمش به موفقیت برسد. در وضعیت فعلی تنها کسی که می تواند به استقلال کمک کند فرهاد مجیدی است ولی باید آرامش داشته باشد و بازیکنان را هم به آرامش دعوت کند.

امیرآبادی به غیبت بازیکنان موثر استقلال در کارهای هجومی مانند مطهری، کریمی، اسماعیلی، دیاباته  و شجاعیان اشاره کرده و گفت: مطمئنم عملکرد استقلال با حضور این بازیکنان بهتر می شود ولی فعلا کاری از دست کسی بر نمی آید جز اینکه تیم تا چند هفته آینده خودش را جمع و جور کند و در هفته های پایانی این بازیکنان به ترکیب اصلی تیم برسند. مطمئنم روند استقلال با حضور این بازیکنان بهتر می شود.

این کارشناس فوتبال درباره پیچیده شده معادلات برای کسب سهمیه آسیا و عقب افتادن رقبا از کورس قهرمانی، اذعان کرد: باید قبول کرد که پرسپولیس از دسترس خارج شده و با بازی هایی که دارد، احتمالا قهرمان می شود. با این حال نباید از سهمیه آسیا گذشت. الان هر پنج تیم بالای جدول شانس یکسانی دارند و هر تیمی که بتواند بهتر امتیازاتش را ذخیره کند، سهمیه را می گیرد. با توجه به سطح فوتبال ایران، این تیم ها هستند که سرنوشت خود را رقم می زنند و اینطور نیست که همه تیم ها بتوانند تا پایان فصل در بازی هایشان به برد برسند. قطعا تیم های بالاتر از استقلال امتیازاتی را از دست خواهند داد.

امیرآبادی درباره شانس استقلال برای کسب سهمیه آسیا می گوید: دو راه برای کسب سهمیه وجود دارد. استقلال می تواند اتفاقات اخیر را فراموش کند و با برتری در هشت دیدار باقی مانده به برد برسد و یا تمرکزش را روی جام حذفی بگذارد که با توجه به جدول، کار سختی است. استقلال برای قهرمانی باید با سپاهان بازی کند و به نیمه نهایی برسد و در این مرحله تیم های پرسپولیس، نفت و تراکتور قرار دارند که همگی قدرتمند هستند. رسیدن به سهمیه آسیا از طریق لیگ راه بهتری است.

دیدگاه تان را بنویسید