واکسن ضدکرونا توسط برزیل تولید شد

توافق نامه ای میان برزیل و شرکت انگلیسی آسترازنکا برای تولید واکسن آزمایشی ضد کرونا امضا شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برزیل روز شنبه اعلام کرد، توافق نامه‌ای به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار آمریکا را امضا کرده است تا به طور محلی واکسن تجربی تولید شده توسط آسترازنکا را تهیه کند.

 واکسن تجربی تولید شده توسط «AstraZeneca» نوید مبارزه با بیماری همه گیر کووید ۱۹ را داده است.

 شرکت داروسازی آسترازنکا توافق کرده که ۴۰۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا تولید کند. این توافق، جدیدترین همکاری میان دانشمندان، دولت‌ها و شرکت‌های داروسازی در جهت مبارزه با ویروس مذکور است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، واکسن آسترازنکا کاندیدای پیشرو در جهان و از نظر توسعه برای پیشرفت مجوز و تبدیل شدن به یک واکسن رسمی علیه این بیماری در نظر گرفته شده است.

این شرکت انگلیسی در حال حاضر آزمایشات گسترده‌ای در مورد واکسن انجام می‌دهد که توسط محققان دانشگاه آکسفورد ساخته شده است.

الشیو فرانک، مسئول بهداشت برزیل در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: این کشور در ابتدا ۳۰ میلیون دوز از واکسن را  تولید می‌کند.

فرانکو گفت: برزیل در حال  توسعه واکسن ضد کرونا است اما از اینکه ممکن است موفقیت‌آمیز هم نباشد آگاه است؛ در صورت عدم موفقیت تمام شرایط لازم برای صدور مجوز واکسن دیگر تأیید می‌شود.

برزیل دومین کشور تحت تأثیر همه گیری کروناویروس است که بیش از ۱.۲ میلیون مورد تا روز جمعه و بیش از ۵۵ هزار کشته در اثر آن گزارش کرده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید