تولید صد میلیون واکسن کرونا تا پایان سال

به گفته یکی از دانشمندان ارشد سازمان جهانی بهداشت تا پایان سال جاری میلادی چند صدمیلیون از واکسن ضد کرونا تولید خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: تا قبل از پایان سال جاری میلادی چند صدمیلیون دوز واکسن ضد کرونا تولید می‌شود.

براساس اظهارات این دانشمند، دست کم ۲۰۰ نوع واکسن کووید-۱۹ در مرحله اکتشاف قرار دارد که حدود ۱۰ نوع وارد مرحله آزمایش روی انسان شده و سه نوع از آن شامل واکسن چین به زودی وارد فاز سوم آزمایش بالینی می شود. 

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت نقشه‌هایی را برای کمک به تصمیم گیری در مورد تأیید واکسنی که باید اولین دوزها را تهیه کند تدارک دیده است.

قرار است اولویت دریافت واکسن ضد کرونا به کارمندان خط مقدم مانند پزشکان، افراد آسیب پذیر به دلیل سن یا بیماری دیگر و کسانی که در محیط‌های پرخطر مانند زندان‌ها هستند، اختصاص یابد.

 سومیا سوامیناتان ادامه داد: «من امیدوار و خوشبین هستم؛ اما توسعه واکسن یک کار پیچیده است و با عدم اطمینان زیادی همراه است؛ حتی اگر اولین آنها شکست بخورد، یا دومی نتواند، ما نباید امید خود را از دست بدهیم، نباید تسلیم شویم».

وی در پایان گفت: داده‌های تجزیه و تحلیل ژنتیکی که تاکنون جمع آوری شده نشان می‌دهد ویروس جدید هنوز به هیچ وجه جهش نکرده است که شدت بیماری ناشی از آن را تغییر دهد.

واکسن کرونا

 

دیدگاه تان را بنویسید