افزایش حقوق‌ کارگران برای ۶ ماهه دوم سال بازنگری می شود؟

حسن درویشیان گفت: وقتی قراردادهای کوتاه‌مدت با کارگر بسته می‌شود، بسیاری از مزایا شامل حال کارگر نخواهد شد و امنیت شغلی او از بین خواهد رفت بر همین اساس ما در حال تهیه گزارش آسیب‌شناسی هستیم تا ساختارهای نظام کارگری اصلاح شود.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس،‌ حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشوردر خصوص آخرین اقدامات این سازمان برای حداقل دستمزد کارگران، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت نیز اعلام کرده است که در کلانشهر تهران زیر ۵ میلیون تومان زیر خط فقر است، حداقل دستمزد کارگران کافی نیست و پاسخگوی نیاز کارگران نخواهد بود اما با توجه به امکانات و اعتبارات، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، ۵ درصد به حداقل دستمزد اضافه شد و حق مسکن ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت. 

وی اضافه کرد:‌ نظارت بر اجرا و اعمال این افزایش حقوق را نیز حتماً‌ پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: دولت این قول را به ما داده است که در ۶ ماهه دوم سال این موضوع را مجدداً بازنگری کند و امیدواریم ان‌شاالله روند حقوق‌ها اصلاح شود.

درویشیان با بیان اینکه مشکل جامعه کارگری تنها حداقل دستمزد آنان نیست، گفت: یکی از مشکلات کارگران قراردادهای یک ماهه است، وقتی قراردادهای کوتاه‌مدت با کارگر بسته می‌شود، بسیاری از مزایا شامل حال کارگر نخواهد شد و امنیت شغلی او از بین خواهد رفت در این شرایط است که فرار از پرداخت حقوق کارگران ممکن می‌شود؛ البته بخشی از این مسئولیت به عهده کارگر است اما تعدادی از کارگران مجبور به امضای چنین قراردادی می‌شوند، چون اگر این شرایط را نپذیرند، از کار برکنار می‌شوند. 

وی ادامه داد:‌ وزارت کار مسئول پیگیری این موضوع و نظارت بر آن است، اما ما هم تکالیفی که دولت در رابطه با مشکلات کارگری دارد را رصد می‌کنیم و توضیح می‌خواهیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: ساختارهای نظام کارگری باید اصلاح شود و ما در این خصوص در حال تهیه گزارش آسیب‌شناسی هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید