چند روزی همقدم با شهید چمران-۸

شهید چمران و همسر لبنانی اش چگونه با هم آشنا شدند؟/مهریه بانویش چه بود؟

غاده جابر شاعر و ادیب توانای عرب زبان بود و دکتر چمران هم مبارزی که همه زندگی اش را وقف خلق خدا کرده بود و...

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس - منصوره جاسبی: چند سالی بود که مصطفی (چمران) از زن و بچه اش در امریکا دل کنده و راهی دیار لبنان شده بود که در این میان از طریق خواندن شعرهای غاده جابر که از نویسندگان و شعرای معروف عرب زبان بود، با وی آشنا شد.

مصطفی که آن روزها خوب به زبان عربی مسلط شده بود از خواندن شعرهای غاده لذت می برد و همین موضوع کم کم او را به وی علاقه مند کرد و امام موسی صدر هم که متوجه این قصه شده بود، بی کار ننشست و آستین بالا زد و برایش نزد خاندان جابر که از اقوام معروف جنوب لبنان بودند رفت و کار را تمام کرد.

این علاقه نه تنها از طرف دکتر که از طرف غاده جابر هم خود را نمایان کرده بود و آنطور که خود جابر می گوید علاقه ای عاشقانه به دکتر داشت و وقتی همه همت و تلاش مصطفی را برای بچه های یتیم می دید، از در کنار او بودن بیشتر احساس غرور و افتخار می کرد.

همین رفتارهای مشترکشان باعث وصلشان شد و غاده جابر دکتر را و دکتر هم غاده جابر را برای یک همراهی مشترک انتخاب کردند.

مهریه عروس خانم هم پنج سال خدمت به شیعیان ایران تعیین شد. 

بعد از این ازدواج بود که روابط بین ایرانیان و لبنانی ها شکل دیگری به خود گرفت و دختر و پسرهای ایرانی و لبنانی به ازدواج با یکدیگر علاقه مند شدند.

علاقه غاده به دکتر به حدی بود که برایش می نوشت و می نوشت چه پیش از شهادت و چه پس از آن که بعضی از این متون زیبای ادبی در روزنامه السفیر به چاپ رسیده است.

 

برگرفته از مطلبی نقل شده در سایت نوید شاهد

دیدگاه تان را بنویسید