خسارت سنگین کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری

ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های هنری، اندک بضاعت هنر نمایش در استان سمنان را گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احمد مرادی حقیقی رئیس انجمن نمایش استان سمنان  با تاکید بر خسارت سنگین کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری به هنر نمایش گفت: ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن اندک بضاعت را از هنرمندان و هنر نمایش گرفت و این هنر را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته است.

او بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری تاکید کرد و افزود: بی توجهی به مشکلات به ویژه هنر نمایش، کشتی این هنر را در آینده به گل خواهد نشاند.

احمد مرادی حقیقی ، هنر نمایش را از پرهزینه‌ترین هنر‌ها دانست و بیان کرد:‌  ۱۶ گروه نمایشی در استان سمنان فعالیت می کنند و چهار گروه دیگر نیز به تازگی به ثبت رسیده است.

رئیس انجمن نمایش استان سمنان با بیان اینکه به رغم مشکلات فراوان سال گذشته ۳۰ اجرا در این استان به روی صحنه رفته است افزود: جشنواره تئاتر استان سمنان و نیز دومین جشنواره تئاتر خیابانی را نیز در این شرایط سخت در گرمسار برگزار شد.

او به برنامه‌های این انجمن برای سال جاری نیز اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری جشنواره تئاتر استان سمنان و تلاش برای ارتقای گروه‌های نمایش، برگزاری تئاتر مجازی در خانه و نیز طرح ملی نمایشنامه نویسی طنز کوتاه از برنامه‌هایی است که در صورت حمایت امسال در استان اجرا خواهد شد.

رئیس انجمن نمایش استان سمنان در این نشست با تاکید بر رسالت و اهمیت هنر تئاتر، خواستار حمایت مسوولان استان برای رفع نیاز‌های اعتباری، ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله سالن‌های نمایش استاندارد و پلاتو‌های مناسب شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید