اظهار نظر متفاوت دانشگاه کمبریج درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی

در آخرین تحقیقات دانشگاه کمبریج نتایج متفاوتی در ارتباط با رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از شیوع کرونا کسب شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در اوایل شیوع ویروس کرونا در جهان، سازمان جهانی بهداشت به منظور جلوگیری از گسترش آن توصیه‌هایی را ارائه داده و از دولت‌ها خواست تا با رعایت این اصول و پروتکل‌های بهداشتی در راستای مهار این پاندمی این سازمان را یاری دهند.

شستن مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و محلول ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی از جمله تاکیدات WHO برای پیشگیری از انتقال و گسترش این ویروس است. تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت بار‌ها در نشست‌های مطبوعاتی خود بر شستن مرتب دست‌ها تاکید داشته است؛ این در حالی است که دانشمندان دانشگاه کمبریج در نتیجه تازه‌ترین تحقیقات خود اعلام کردند که استفاده از ماسک به مراتب در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مفیدتر از شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی است.

این مطالعه نشان داد آن دسته از افرادی که اقدامات پیشگیرانه را رعایت کردند ۲۵ درصد نسبت به کسانی که اهتمام کمتری در این باره داشتند، بیشتر در معرض عفونت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا قرار داشتند.

دانشمندان دانشگاه کمبریج در این تحقیق تاثیر رعایت اصول بهداشتی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها دریافتند نه شستشوی دست‌ها و نه حتی رعایت فاصله اجتماعی در پیشگیری از ابتلا و گسترش ویروس به اندازه استفاده از ماسک موثر نبوده است.

این نتیجه، حاصل چند ماه بحث و بررسی پیرامون تاثیر استفاده از ماسک به عنوان یکی از مهمترین راهکار‌ها در پیشگیری از بیماری کروناست.

 

دیدگاه تان را بنویسید