معرفی خودرو؛

نسل جدید لکسوس NX، رقیب آئودی Q3 و بی ام و X1

نسل جدید لکسوس NX با تغییرات عمده در راه است. این برند لوکس ژاپنی نسل جدید ان ایکس را برای رقابت با بی ام و X1 و آئودی Q3 معرفی خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد
 

به گزارش جی پلاس، نخستین نسل لکسوس NX از سال ۲۰۱۵ تا به امروز به بازار عرضه می‌شود و این خودروساز ژاپنی برای آن تغییرات زیادی را در نظر نگرفته است. اکنون شواهد حاکی از آن است که این برند لوکس ژاپنی می‌خواهد در سال ۲۰۲۲ نسل جدیدی از این محصول را روانه بازار کند که در ساخت آن از همان پلتفرم معروف TNGA-K که در تویوتا راو ۴ و ونزای جدید استفاده شده است، بهره گرفته خواهد شد.

 

مشخصات نسل جدید لکسوس NX

لکسوس NX

بر اساس اعلام خبرگزاری‌های حوزه خودرو، طول لکسوس NX نسبت به راو ۴ حدود ۳۰ میلی‌متر ‌بیشتر و از تویوتا ونزا حدود ۹۰ میلی‌متر کوتاه‌تر خواهد بود. علاوه بر این، این خودرو نسبت به تویوتا ونزا حدود ۱۵ میلی‌متر عریض‌تر و حدود ۳۰ میلی‌متر کم ارتفاع‌تر است. لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ با توجه به اینکه از تویوتا ونزا کوتاه‌تر و عریض‌تر است تقریبا همانند کوپه خواهد بود. طراحان جلوپنجره بزرگ دوکی‌شکل این خودرو را همانند قبل حفظ می‌کنند و فقط با اعمال تغییرات طرح آن کامل‌تر خواهد شد.

از لحاظ مشخصات فنی نیز این خودرو لوکس مشابه تویوتا ونزا خواهد بود. یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری درون‌سوز که از یک واحد الکتریکی بهره می‌برد و می‌تواند قدرتی برابر با ۲۱۹ اسب بخار را تولید کند. در خصوص گشتاور این پیشرانه اطلاعاتی منتشر نشده است. پیش‌بینی می‌شود برای این خودرو از گیربکس CVT تویوتا استفاده شود که قدرت تولیدی از موتور را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. همچنین مشتریان می‌توانند موتور قدرتمند ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو ۳۰۰ اسب بخاری را سفارش دهند.

اگر خودرو لکسوس NX با چنین پیشرانه‌هایی روانه بازار شود، از دو رقیب اصلی خود یعنی بی ام و ایکس ۱ و آئودی کیو ۳ قدرتمندتر خواهد بود. علاوه بر تغییرات ظاهری و فنی، شرکت لکسوس برای محصول جدید خود مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات رفاهی را در نظر خواهد گرفت. این خودرو طی چند ماه آینده معرفی خواهد شد و در بهار سال آینده شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید