معرفی نسل جدید تویوتا یاریس کراس + تصاویر

تویوتا سرانجام نخستین تصاویر و اطلاعات رسمی از کراس‌اوور جدید خود که بر اساس هاچ‌بک یاریس ساخته شده را منتشر کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تویوتا سرانجام نخستین تصاویر و اطلاعات رسمی از کراس‌اوور جدید خود که بر اساس هاچ‌بک یاریس ساخته شده را منتشر کرده است. این خودرو که یاریس کراس نام گرفته، در کنار هاچ‌بک معمولی یاریس و هاچ‌بک داغ GR یاریس، سومین عضو این خانواده محسوب می‌شود. هرچند فاصلهٔ محوری یاریس کراس با نسخهٔ هاچ‌بک یکسان است (۲,۵۶۰ میلی‌متر)، اما طول آن با ۲۴۰ میلی‌متر افزایش به ۴,۱۸۰ میلی‌متر رسیده و عرض و ارتفاع آن‌هم به ترتیب ۲۰ میلی‌متر و ۹۰ میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین فاصلهٔ یاریس کراس از سطح زمین هم بیشتر از نسخهٔ هاچ‌بک است.

با این‌حال یاریس کراس هنوز هم به‌اندازهٔ کافی کوچک هست که پا در کفش C-HR نکند. این کراس‌اوور جدید همچنین در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود ظاهر متعارف‌تری داشته و استایل آن کمتر بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد. البته شاید بتوان گفت یاریس کراس با دماغه‌ای مشابه رافور، روکش‌های پلاستیکی فراوان، دهانهٔ مربعی گلگیر‌ها و احساس کلی شاسی‌بلند مانند، یک مینی رافور است. طرح دورنگ خودرو که در این تصاویر دیده می‌شود نیز رافور را به یاد می‌آورد هرچند که برای یاریس کراس یک رنگ کاملاً جدید طلایی برنجی ارائه شده است. همچنین خریداران می‌توانند رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی را برای خودرو سفارش دهند تا استایل اسپرت‌تری به کراس‌اوور خود ببخشند.

بررسی نسل جدید تویوتا یاریس کراس + فیلم

یاریس کراس با توجه به ابعاد بزرگ‌تر، در داخل هم از فضای بیشتری برخوردار است هرچند که فعلاً هیچ اعدادی در این رابطه منتشر نشده است. البته گفته شده این خودرو فضای بار بیشتری را ارائه می‌کند و صندلی‌های عقب آن‌هم با تقسیم ۴۰:۲۰:۴۰ تا می‌شوند. حتی به‌منظور بارگیری آسان‌تر، تویوتا درب صندوق برقی را هم به‌صورت سفارشی ارائه کرده است. کف صندوق بار خودرو نیز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و می‌تواند به دو بخش مجزا تقسیم شود درحالی‌که برای تثبیت اشیاء در جای خود نیز کمربند‌هایی در صندوق تعبیه شده است.

بررسی نسل جدید تویوتا یاریس کراس + فیلم

تویوتا برای یاریس کراس یک قوای محرکهٔ هیبریدی را در نظر گرفته که از یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۱۱۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای این کراس‌اوور کوچک همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌صورت سفارشی ارائه شده است. این در حالی است که در این کلاس تعداد کمی از رقبا سامانهٔ چهارچرخ محرک را ارائه می‌کنند و هیچ‌کدام از آن‌ها قوای محرکهٔ هیبریدی و سیستم AWD را باهم ارائه نمی‌کنند. در یاریس کراس، پیشرانهٔ درون‌سوز می‌تواند به‌تن‌هایی چرخ‌های جلو را به چرخش درآورد، اما زمانی که شرایط چسبندگی ضعیف تشخیص داده شود، موتور الکتریکی هم به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد.

بررسی نسل جدید تویوتا یاریس کراس + فیلم

تویوتا می‌گوید یاریس کراس در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر کیلومتر کمتر از ۱۲۰ گرم و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۱۳۵ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت در کنار برادر هاچ‌بک خود در کارخانهٔ تویوتا در فرانسه تولید می‌شود. این شرکت در نظر دارد سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه یاریس کراس تولید کند. این خودرو در اواسط سال ۲۰۲۱ در اروپا عرضه می‌شود تا با خودرو‌هایی مثل فورد پوما، پژو ۲۰۰۸ و فولکس‌واگن تی‌کراس به رقابت بپردازد.

دیدگاه تان را بنویسید