همکاری در فروش چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟

اکثر افراد با شنیدن کسب و کار اینترتی تصور می کنند باید خودشان کالایی را به فروش برسانند، اما بر خلاف این تصور رایج می توان از روش همکاری در فروش به درآمد دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اکثر افراد وقتی که اسم کسب درآمد از اینترنت را می‌شنوند، اینجوری تصور می‌کنند که حتما باید خودشان کالایی برای فروش داشته باشند، یا یک فروشگاه اینترنتی برای عرضه‌ی مجموعه‌‌ای از محصولات طراحی کنند. هر چند این روش هم یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی هست اما یه درآمدزایی بلند مدت و سخت هست.

 

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب و پردرآمد یا باید خودتان تولید کننده‌ی یک محصول باکیفیت باشید یا توزیع کننده‌ی مجموعه ای از محصولات با کیفیت. در هر دو صورت شما به عنوان فروشنده در مقابل اعتمادی که مشتری به شما داشته مسئول هستید. باید رضایت او را به دست بیاورید، پشتیبانی قوی داشته باشید، در قبال کالاهای معیوب ضمانت تعویض و ارجاع داشته داشته باشید و فکری هم برای کالاهایی که در انبار می‌مانند بکنید.

هنوز تمام نشده شما باید برای تمام این مراحل مجموعه ای از نیرو‌های کاربلد را در کنار خود داشته باشید تا فروشگاه شما درآمد قابل توجه داشته باشد. اما چرا بریم سراغ این جور دردسرها وقتی که چند ده کار هست که میشه راه اندازی کرد. در این مطلب ما قصد داریم یک راه‌ ساده‌ برای درآمد زایی آنلاین به شما معرفی کنم. این روش مشارکت در فروش است.

در ادامه این مطللب با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم و هر چه سریعتر وارد این بازار کار شویم.

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ در واقع نوعی از بازاریابی دو سر برد است که به سیستم همکاری در فروش بازار آنلاین اطلاق می شود. در این بازاریابی هر دو طرف (فرد بازاریاب و شرکت همکاری در فروش) سود می کنند و ضرری در میان نیست و خبری از قرارداد های جدی نیست.

درسته که این روش بازاریابی آسان و بدون هزینه برای کسب درآمد هست و از شرکت های بزرگ گرفته تا افراد عادی می توانند در آن شرکت کنند، اما نتیجه بخشی آن نیازمند زمان و صبر زیادی است و قطعا ساختن پلتفرمی که بر روی اعتماد کاربر بنا شده به پیشرفت در این موضوع کمک شایانی می کند.

به عنوان فردی که در این زمینه یه مقدار تجربه دارم ازتون خواهش می کنم اگر می خواهید از همکاری در فروش کسب درآمد کنید، صبر و حوصله داشته باشید. اگر صبر و حوصله ندارید همین الان مطلب رو ببندید و برید سراغ کسب و کار دیگه!

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش همانطور که از اسمش پیداست یعنی همکاری کردن در فروش بیشتر برای مجموعه ی موردنظر و سود بیشتر برای هر دو طرف (بازاریاب و شرکت همکاری در فروش)

این سیستم فرآیندی است که در آن افراد با استفاده از بازاریابی محصولات شرکت‌ها کسب درآمد می‌کنند که برخلاف مفهوم پیچیده آن، پروسه ی ساده و بدونه هزینه است.

شما تنها باید برای خدمات و محصولات شرکت هایی که همکاری در فروش دارند، بازاریابی کنید. شما کاری به ارسال محصول، برگشت و خرابی محصول، پشتیبانی محصول و چندها مشکل دیگه ندارید. کار شما فقط و فقط بازاریابی است.

برای همکاری در فروش شما تنها خریدار را با فروشنده مرتبط می‌کنید و مسئولیت کیفیت و خدمات پس از فروش با عرضه کننده محصول است نه شما.

همچنین نگران انبار کردن اجناس و توزیع آن نیستید و هر وقت تمایل داشتید می‌توانید به این روش درآمد زایی پایان بدهید و با مجموعه ی دیگری کار کنید.

 

سیستم همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

سیستم همکاری در فروش از آنجا که از طریق تقسیم فرایند بازاریابی محصولات بین بازاریابان مختلف که به صورت مستقل از یکدیگر کار می‌کنند، عمل می‌کند، می‌تواند به عنوان اهرمی مهم در استفاده از توانایی‌های افراد گوناگون برای ارائه یک استراتژی بازاریابی کارامد و موثر برداشت شود.

 

فرایند بازاریابی در این سیستم سه مورد مهم دارد که عبارتند از:

فروشندگان محصول

همکاران فروش و یا تبلیغ کنندگان

مصرف کنندگان

 

برای این که از فرایند همکاری در فروش اطمینان حاصل کنیم و به موثر بودن این سیستم پی ببریم، رابطه اشتراکی‌ بین این سه گروه را با هم بررسی می‌کنیم:

 

فروشندگان محصولات

یک فروشنده می‌تواند یک کارآفرین کوچک باشد و یا یک تشکل اقتصادی بزرگ، حتی می‌تواند یک دستفروش، یک بازرگان و یا یک شرکت تولیدی باشد. یک محصول هم می‌تواند ماهیت فیزیکی مانند( لوازم آرایشی) و هم ماهیت خدماتی مثل (آموزش حرفه خیاطی) و ماهیت دیجیتالی (فروش فایل) داشته باشد.

حالا ممکن است که فروشندگان خودشان فرایند بازاریابی را انجام دهند و یا اینکه به بازاریابان مستقل بسپارند.

 

همکاران فروش و یا تبلیغ کنندگان

بازاریاب و یا توزیع کننده محصول ممکن است یک شرکت و یا یک فرد باشد که محصول را از طریق یک پروسه بازاریابی جذاب به خریداران بالقوه عرضه می‌کند. اینطوری بگم که یک بازاریاب مصرف‌کننده را قانع می‌کند که محصول موردنظر ارزشمند و مفید است و آنها را ترغیب می‌کند که محصول مدنظر را خریداری کنند. با این کار از طریق خرید محصول توسط مصرف کننده درآمد کسب می‌کنند.

بازاریابان گروه خاصی از مصرف‌کنندگان را با توجه به منافع‌شان مخاطب خود قرار داده و با این کار افرادی را جذب خود می کنند که پتانسیل خرید کردن دارند و باعث افزایش فروش برای آنها می شوند.

 

مصرف کنندگان

مصرف کنندگان بازیگران اصلی این سیستم بازاریابی هستند. بازاریابان از طریق شبکه های اجتماعی و وب‌سایت‌ها محصولات را با آنها به اشتراک می‌گذارند. هر زمان که کاربری جنسی را خریداری کرد، تولید کننده و بازاریاب وابسته هر دو منتفع خواهند شد.

 

مزایا کسب درآمد از همکاری در فروش

همکاری در فروش

  • نیازی به تولید محصول یا خدمات نیست.
  • نیازی به انبارکردن یا حمل محصولات نیست.
  • برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش نیازمند هیچ گونه سرمایه گذاری نیستید.
  • در هر وقت و مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید کار کنید.

 

معایب کسب درآمد از همکاری در فروش

  • ایجاد ترافیکی (بازدیدکننده از سایت) که منجر به درآمد شود کمی زمان‌بر است.
  • یک همکاری بد می‌تواند به اعتبار سایت شما آسیب بزند. برای جلوگیری از این اتفاق باید مراقب باشید و با کسب‌وکارهای مطمئن و باکیفیت وارد همکاری شوید.
  • شما هیچ کنترلی بر روی کیفیت محصول، خدمات یا چگونگی انجام کسب‌وکار ندارید.
  • ممکنه هکر ها لینک های افیلیت شما را بدزدند و کمیسیون شما را برای خودشان بردارند که این یک نوع سرقت اینترنتی است.

 

همکاری در فروش بیش از 10 سال در دنیا راه اندازی شده که ابتدا سایت آمازون این سیستم رو راه انداخت و بعد 10 سال الان در ایران کم کم جا افتاده و روز به روز این بازار داره بزرگ میشه. پس اگر می خواهید از قافله عقب نمانید سریع وارد این بازار کار بشید و درآمد خوبی را از این راه به دست آورید.

 

آیا با همکاری در فروش می توان به درآمد خوبی رسید؟

بله صدرصد با این روش می توان به درآمدهای چند ده میلیونی در ماه رسید. اما فراموش نکنید که موفقیت به‌خاطر چیزی که انتخاب کرده‌اید حاصل نمی‌شود، بلکه به این مربوط می‌شود که آیا کاری که باید انجام شود به‌درستی و به‌صورت منسجم انجام می‌شود یا خیر.

 

6 نکته مهم برای موفق شدن در حرفه بازاریابی مشارکتی

 

1. بر روی یک گروه مشخص محصول و خریدار تمرکز کردن

هدف شما از بازاریابی باید جمع‌آوری گروهی از خریداران با سلایق منحصر بفرد و یکسان باشد. این کار به شما اجازه می‌دهد برنامه بازاریابی مشخص و مناسبی را برای خود تدارک ببینید. به جای بازاریابی برای چندین محصول مختلف، توانایی خود را بر روی تبلیغ یک محصول متمرکز کنید که در آن مهارت‌های لازم را دارید. در این صورت این احتمال فروش خود را افزایش می‌دهید.

 

2. برند سازی را فراموش نکنید

هم زمان با افزایش درصد فروش، برای خود یک برند تبلیغاتی ایجاد کنید. بدین منظور از تبلیغات خود برای محصولات مد نظرتان استفاده کنید و استراتژی‌های تبلیغاتی خود را به محصولاتی اختصاص دهید که مطمئن هستید خریداران آن از خریداران دیگر محصولات بیشتر هستند.

 

3. محصولات را نقد و بررسی و با هم مقایسه کنید

تمرکز خود را بر روی محصولاتی که در تبلیغ آن توانمند هستید، معطوف کنید و از توانایی خود در گسترش تفاهمات و ایجاد رابطه نزدیک با مخاطبان‌تان استفاده کنید و آنها را متقاعد کنید که چرا باید از آن محصول خرید کنند. مقایسه محصولات با یکدیگر تاثیر بسزایی در ترغیب خریداران دارد. از همه مهم‌تر اطمینان حاصل کنید که اقدامات شما در راستای تغییر وضعیت موجود و بهبود آن صورت می‌گیرد.

 

4. چندین استراتژی را به طور همزمان استفاده کنید

به جای آنکه توجه خود را بر روی یک روش معطوف کنید، سبد متنوعی از استراتژی‌ها را برگزینید تا دریابید مخاطبان شما به کدام روش بیشترین پاسخ را نشان خواهند داد و در نهایت با تنوع استرتژی‌های بازاریابی به نتیجه برسید.

 

5. یک برنامه‌ عملیاتی حساب‌شده تدوین کنید

مهم نیست که مهارت‌های بازاریابی شما چقدر قوی باشد، مسلما شما با انتخاب محصول نامناسب، درآمد کمتری بدست می‌آورید. پس قبل از اقدام، زمان مناسبی را جهت مطالعه بر روی محصول و بررسی میزان تقاضای آن اختصاص دهید. زمان شما بسیار ارزشمند است، پس اطمینان حاصل کنید که وقت خود را بر روی محصولی ارزشمند و فروشنده‌ای قابل‌اعتماد صرف کنید.

 

6. به روزبودن را فراموش نکنید

رقابت جدی در حوزه بازاریابی وابسته وجود دارد. برای این منظور اطمینان حاصل کنید که در برنامه خود از استراتژی‌های مدرن استفاده می‌کنید و همیشه پیشرو هستید، تا از این طریق بتوانید درآمدزایی خود را تضمین کنید.

 

چگونه با همکاری در فروش شروع کنیم و کسب درآمد میلیونی داشته باشیم؟

هر کسی برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش نیازمند وب سایتی با محتوای عالی است. البته خیلی ها هستند که از شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام برای بازاریابی استفاده می کنند و درآمدهای خیلی خوبی دارند. اما من پیشنهاد می کنم حتمآ سایت داشته باشید چرا که شبکه های اجتماعی امروز هستند، شاید فردا نباشند!

اگر می خواهید با همکاری در فروش ماهانه درآمد خوبی کسب کنید، باید سایتی با محتوای غنی و هدفمند داشته باشید.

پس محتوای خوب و هدفمند.

حالا شما باید بدانید با چه کسب و کارهایی همکاری در فروش می کنید. 

در پنل ثبت نام می کنید.

حالا با توجه به پرطرفدار بودن محصول، علاقه و توانایی خود محصولاتی را از دیجی کالا انتخاب کنید. مثلآ حوزه کالای دیجیتال

الان وقت تولید محتوا رسیده. مثلآ شما با تولید محتوا در زمینه راهنمای خرید گوشی سامسونگ و تناسب اندام علاقه مندید یا اینکه تخصص دارید و قصد دارید در این زمینه وب سایتی محتوا محور راه اندازی کنید.

توجه داشته باشید که محتوایی تولید کنید که جامع و کاربردی باشد به طوری که بتواند رتبه خوبی در نتایج جست و جوی گوگل دریافت کند و از همه مهمتر نیاز کاربر را برطرف کنید و در نهایت پیشنهاد خرید محصولاتی که از قبل تعیین کرده اید را به مخاطبان خود بدهید.

به عنوان مثال می توانید مقاله ای با این عنوان بنویسید : بهترین لپ تاپ ایسوس در سال 2020 و در این مقاله می توانید مجموعه ای از محصولاتی که برای همکاری در فروش تعیین کرده اید را به معرفی کنید.

لینک هر کدام از این محصولات را می توانید در مقاله خود قرار دهید تا مخاطبانتان ترغیب شوند از آن ها استفاده کنند. البته این طور مقاله ها در صورتی جواب می دهد که مخاطبان سایت تان به شما اعتماد داشته باشند. و این کمی زمان بر است.

این یک ایده بسیار جالبی است که افراد زیادی ترغیب می شوند تا محصول معرفی شده را تهیه کنند.

 

نتیجه گیری

اگر کسب و کاری دارید و قصد دارید آن را با کمترین هزینه گسترش دهید و درآمد ثابتی را در ماه داشته باشید یکی از بهترین گزینه ها استفاده از سیستم همکاری در فروش است.

پس در موضوعات پر طرفدار شروع به تولید محتوا کنید. مطمئن باشید با همکاری در فروش محصولات و خدمات مختلف می توانید ماهیانه درآمد بسیار بالایی داشته باشید

 

دیدگاه تان را بنویسید