جی پلاس

انقلاب در فوتبال/ جام جهانی قطر به خطر می‌افتد؟

ویروس کرونا بعد از لغو المپیک و تحت الشعاع قرار دادن رقابت‌های باشگاهی، جام جهانی 2022 قطر را مورد هدف قرار داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ شیوع ویروس کرونا و ضعف ساختار بهداشت جهانی در برابر این اپیدمی، تمامی فعالیت‌ها به خصوص رویدادهای ورزشی را تحت الشعاع خود قرارداد. لغو المپیک و جام ملت های اروپا در سال جاری از اهم ضربه های کرونا به رویدادهای ورزشی بود.

بعد از لغو مسابقات فوتبال در عرصه ملی و باشگاهی، اکنون خبرهایی درباره موکول شدن رقابت‌های انتخابی جام جهانی به سال آینده به گوش می‌رسد که می‌ تواند نگرانی قطری‌ ها را دنبال داشته باشد.

*مخالفت کشورها با برگزاری انتخابی جام‌ جهانی 

رقابت‌های انتخابی جام جهانی در برخی از قاره‌ها شروع نشده اما طبق برنامه ریزی قرار بود امسال در همه قاره‌ها دنبال شود که در صدر آن قاره آسیا قرار دارد که بخشی از بازی‌های انتخابی برگزار شده و ادامه این رقابت‌ها به خاطر کرونا نیمه کاره ماند.

فیفا چندین ماه قبل ابراز امیدواری کرد که با مشورت کشورها، زمانبندی جدید این مسابقات را اعلام کند که احتمالا مهر و آبان سال 99 خواهد بود اما روند کنونی حاکی از لغو این مسابقات دارد.

در حال حاضر سه پنجره از روزهای فیفا دی باقی مانده است که می توان رقابت‌های انتخابی جام جهانی را در آن روزها برگزار کرد اما تعطیلی مسابقات فوتبال در خیلی از کشورها و آماده نبودن دولت‌ها برای برگزاری رویدادهای ورزشی، رقابت‌های ملی را بیش از مسابقات باشگاهی تحت الشعاع قرار داده است.

در واقع خیلی از کشورهای آسیایی و حتی آمریکایی از فیفا خواستند بازی های ملی را به سال 2021 موکول کند چرا که در شرایط کنونی که واکسن کرونا کشف نشده، تضمینی برای برگزاری فوتبال وجود ندارد.

*ترافیک بازی‌ها، جام جهانی را به مخاطره می اندازد؟

طبق جدول زمانبندی فیفا، انتخابی جام جهانی باید تا اواخر سال 2021 تمام شود اما با موکول شدن قطعی بازی‌ها به سال آینده، خیلی از قاره‌ها به جهت ترافیک بسیار زیاد رویدادهای فوتبالی، توان شرکت در انتخابی جام جهانی را نخواهند داشت.

البته اگر انتخابی جام جهانی امسال برگزار نشود، فیفا در نحوه راهیابی تیم‌ها تجدیدنظر خواهد کرد و احتمالا این مسابقات در فرآیند کوتاه‌تری برگزار شود که در این صورت تیم‌ها با بازی‌های کمتری و از طریق بازی های پلی آف به جام جهانی می روند.

با وجود گمانه‌زنی‌ها درباره لغو کامل برگزاری المپیک توکیو در سال 2021، این نگرانی درباره جام جهانی قطر زیاد نیست اما هر چه زمان کشف واکسن کرونا طولانی‌تر شود و هواداران نتوانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند، جام جهانی قطر هم با خطر رو به رو خواهد شد.

گرمای هوا بلای جان فوتبالیست های ایران می شود

شرایط لیگ های فوتبال در میان ۱۰ کشور نخست درگیر کرونا +زمان شروع رقابت ها و آمار مبتلایان

پروتکل بهداشتی فوتبال ایران را بدانید/ لغو لیگ یا تعلیق تیم ها رخ می دهد؟

سونامی کووید ۱۹ در لیگ برتر/ شمار مبتلایان به کرونا در تیم های ایرانی + جدول

دیدگاه تان را بنویسید