معرفی پرفروش ترین خودروی الکتریکی در نروژ

آئودی ای-ترون در نروژ عنوان پرفروش ترین خودروی الکتریکی را در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی به خود اختصاص داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با توجه به گسترش روز افزون وسایل نقلیه برقی و استقبال بی نظیر از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست به نظر می‌رسد که مشتریان و شهروندان در برخی کشورهای اروپایی علاقه و تمایل بسیار بیشتری به خریداری و استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی و پلاگین هیبریدی از خود نشان داده‌اند. یکی از این کشورها بدون شک نروژ بوده است که طبق آمارهای منتشر شده تاکنون پایتخت و کانون اصلی فروش و استقبال از خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود.

حالا تازه ترین گزارش های منتشر شده در وبسایت cleantechnica حاکی از آن است که خودروی الکتریکی آئودی ای تروند (Audi e-tron) توانسته از سایر رقبای خود در بازار نروژ سبقت بگیرد و بیشتر از آنها نظر و توجه شهروندان این کشور را به سمت و سوی خود جلب کند.

همچنین این آمارها نشان می دهند که بازار نروژ همچنان توانسته بیشترین سهم در فروش خودروهای برقی پاک و دوستدار محیط زیست را به خود اختصاص دهند؛ به گونه‌ای که در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی سهم بازار خودروهای برقی در این کشور به ۷۰ درصد رسیده است.

نمودار زیر نشان دهنده ۲۰ خودروی برتر فروخته شده در بازار نروژ در بازه زمانی ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی است: 

طبق نمودار بالا خودروی آئودی ای ترون موفق شده در این بازه زمانی چهار ماهه، ۴۵۸۶ دستگاه در بازار نروژ به فروش برساند و رتبه نخست را با اختلاف زیادی نسبت به سایر رقبای خود به دست بیاورد.

بعد از آن خودروهای فولکس واگن ای گلف، نیسان لیف، هیوندای کونا، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی، تسلا مدل ۳، رنو زویی، بی ام و آی۳، تویوتا یاریس هیبریدی، تویوتا سی اچ آر هیبریدی و کیا سول در رتبه های دوم تا یازدهم این جدول رده بندی قرار گرفته اند.

با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی بسیاری از شرکت‌های خودرو سازی در جهان تصمیم گرفته‌اند که به تولید و توسعه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست بپردازند و بدین ترتیب نظر و توجه خیلی عظیمی از مشتریان خود را در بازارهای جهانی جلب کنند. در این میان به نظر می‌رسد برخی از کشورها بیش‌تر از سایر مناطق جهان از خودروهای برقی استقبال کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی همچون نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند اشاره کرد.

نروژ به عنوان یک کشور سرسبز و کم جمعیت در شمال قاره اروپا و منطقه اسکاندیناوی یکی از پیشگامان محافظت از محیط زیست و کاهش انتشار میزان آلاینده‌ها به جو زمین است که در راستای این هدف اقدامات بسیاری برای کاهش استقبال از خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی و افزایش محبوبیت استفاده از خودروهای پاک برقی و الکتریکی انجام داده که در نهایت موجب شده خریداری و استفاده از وسایل نقلیه مذکور در این کشور با رشد قابل توجهی مواجه شود که در نوع خود در جهان بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده است.

مقامات و مسئولان این کشور بارها اعلام کرده‌اند که با هدف به صفر رساندن خریداری خودروهای بنزینی و دیزلی آلاینده و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به جو زمین، قصد دارند به توسعه و ساخت زودهنگام زیرساخت‌های لازم برای استفاده بهینه و آسان از خودروهای برقی بپردازند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به راه اندازی ایستگاه‌های شارژ در فواصل کم در تمامی خیابان‌ها و جاده‌های سراسر این کشور اشاره کرد.

پیش‌تر شهر اسلو پایتخت نروژ لقب پایتخت خودروهای الکتریکی در جهان را به نام خود ثبت کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید