ارائه تعدادی از دروس به شیوه حضوری در دانشگاه هنر

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر گفت :پس از بازگشایی دانشگاه‌ها در تاریخ اعلامی از سوی مسئولان، تعدادی از دروس به شیوه حضوری ارائه می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ علیرضا رازقی در زمینه تمهیدات این دانشگاه برای مرتفع شدن مشکلات آموزش آنلاین اظهار کرد: دانشگاه هنر برای استفاده مطلوب از سامانه آموزش مجازی و به حداقل رساندن مشکلات از سمت دانشگاه، برای آموزش دروس در نیمسال دوم 99-98 با توجه به دایر نبودن خوابگاه های دانشجویی و کلاسهای حضوری در دانشکده ها، حداکثر پهنای باند ممکن را به سامانه آموزش مجازی اختصاص داد.

وی ادامه داد: از نظر تجهیزات سخت افزاری و سرورهای مورد نیاز نیز تقویت های لازم صورت پذیرفت، همچنین در خصوص آموزش‌های لازم به کاربران، با تهیه فایل های pdf و هشت ویدیو آموزشی (قابل رویت در سایت سامانه آموزش مجازی دانشگاه) تلاش کردیم نحوه کار با سامانه را به نحو مناسب آموزش دهیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با پیش‌بینی پشتیبانان آموزشی و فنی و رفع مسائل احتمالی حین کار با سامانه اقدام شد. شماره های تماس پشتیبانان فنی دانشگاه در اختیار کاربران قرار گرفته و پشتیبانی های مورد نیاز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۰ شب و در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت ۱۱ تا ۱۶ در دانشگاه هنر در دستور کار بوده است.

رازقی در ادامه افزود: دانشگاه هنر در اسفند ۹۸ و متعاقب آن در سال ۹۹ مکاتبات لازم با وزارت عتف را به منظور استفاده رایگان از IP های آموزش مجازی دانشگاه به انجام رسانیده و در فهرست دانشگاه‌های معرفی شده از جانب وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرار دارد .

وی در خصوص اعتراض دانشجویان در خصوص عدم بازدهی و خروجی مثبت برگزاری کارگاهای عملی آنلاین دارند اظهار کرد: با توجه به آن که حفظ کیفیت آموزشی از اصول مورد توجه دانشگاه هنر می‌باشد و نظر به اهمیت دروس کارگاهی و عملی و آزمایشگاهی در آموزش هنر در برنامه آموزشی نیمسال جاری مقرر شد تعدادی از دروس به شیوه حضوری و پس از کنترل شیوع کرونا در این دانشگاه ارائه شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر تاکید کرد: پیرو استعلام صورت پذیرفته از گروههای آموزشی مختلف در دانشگاه و مطابق با شیوه نامه مصوب آموزشی نیمسال دوم 99-98 شورای آموزشی دانشگاه مقرر کرد دروس ارائه شده در نیمسال جاری در سه حالت مجازی، نیمه مجازی و حضوری تقسیم بندی شوند و آموزش دروس مجازی و بخش های مجازی از دروس نیمه مجازی توسط مدرسان و دانشجویان از طریق سامانه دانشگاه در فروردین آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به آن که مقرر شد عمده دروس کارگاهی عملی و آزمایشگاهی دانشگاه در این نیمسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته در هفته های پس از پایان شیوع کرونا و به صورت حضوری به انجام برسد لذا دانشجویان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

رازقی در خصوص تصمیم دانشگاه درباره نحوه برگزاری امتحانات حضوری یا غیر حضوری بودن آنها خاطرنشان کرد: چگونگی برگزاری امتحانات در پایان نیمسال دوم 99-98 در دانشگاه هنر مطابق با ابلاغیه وزارت عتف که در مورخ ۳۰ فروردین ۹۹ دریافت شده است، به انجام خواهد رسید. بر این اساس ارزیابی‌های پایان نیمسال هر درس متناسب با ویژگی های خاص آن درس و همچنین بر اساس ضوابط اعلامی از جانب ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید