دانشجویان کارشناسی ارشد کدام مناطق می توانند به دانشگاه بروند؟

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشجویان کارشناسی ارشد مناطق سفید از هفدهم خرداد ماه می‌توانند برای انجام پروژه‌های عملی از جمله استفاده از آزمایشگاه در دانشگاه‌ها حضور یابند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ علی خاکی صدیق روز سه شنبه در نشست خبری ویدیوکنفرانس با خبرنگاران اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا به تازگی شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه ها را فراهم کرده است و دانشگاه هایی که این شرایط را دارند، می توانند پذیرای دانشجویان باشند.

وی افزود: در زمان اعلام شده، اولویت با دانشجویان کارشناسی ارشد برای اتمام پژوهش ها و پروژه های عملی است؛ هم اکنون درصد قابل توجهی از دانشگاه ها با آموزش های غیرحضوری درس ها را جلو می برند و در حال پایان مباحث درسی هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه الان با مشکل اتمام دروس مواجه نیستیم، گفت: این گروه از دانشجویان باید در مناطق سفید باشند و حضورشان مستلزم انتقال دانشجو از محل دیگری نباشد.

به گفته خاکی صدیق، استمرار آموزش الکترونیکی توصیه اول به دانشگاه ها است اما بخش عمده ای از کار دانشجویان کارشناسی ارشد پژوهش، نیاز به حضور در آزمایشگاه و کارگاه های عملی دارد که با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت، این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

این مقام مسوول وزارت علوم در پاسخ به پرسشی درباره دانشجویانی که در مناطق قرمز حضور دارند، تاکید کرد: دانشجویانی که در شهرهای وضعیت قرمز حضور دارند، نمی توانند در دانشگاه حضور یابند و بخشی از آموزش که به صورت راه دور است، برای آنها ادامه می یابد و بخش های عملی و کارگاهی باید بماند تا ستاد کرونا برای آن تصمیم گیری کند.

خاکی صدیق درباره دانشجویانی که تحصیل شان در این ترم ادامه می یابد، گفت: هر دانشجویی که نتواند دروس را به پایان برساند، باید ترم را برای آنها افزایش دهیم و طول ترم بدون احتساب در سنوات انجام می شود تا لطمه ای به دانشجو وارد نشود. 

اخبار مرتبط؛

حضور نیمی از دانشجویان در دانشگاه/ تعیین محل قرنطینه احتمالی در خوابگاه ها

هیچ کلاسی حضوری در دانشگاه تهران برگزار نمی‌شود/ ۲ سناریو برای برگزاری امتحانات

دیدگاه تان را بنویسید