تاثیر یک داروی روماتیسم بر درمان کرونا

بررسی ها نشان میدهد نوعی داروی روماتیسم که برای درمان مبتلایان به کرونا آزمایش شده است، علائم بیماران را طی 72 ساعت بهبود داده است.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است، یک نوع داروی روماتیسم که در ایالات متحده و فرانسه برای معالجه ویروس کرونا آزمایش شده، علائم بیماران را طی ۷۲ ساعت بهبود داده است.

حدود سه هفته پیش، صدها نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بزرگ‌ترین آزمایش دنیا در انگلیس، داروی توسیلیزومب دریافت کردند.

توسیلیزومب، یک داروی سرکوب‌کننده سیستم ایمنی است که بیشتر در درمان روماتیسم مفصلی و آرتریت ایدیوپاتیک گسترده جوانان (نوعی آرتریت شدید در کودکان) استفاده می‌شود.

ایمران شریف، فوق تخصص ریه از کالیفرنیا از این دارو برای درمان بیماران مبتلا به کرونا و دارای علائم شدید آسیب ریوی استفاده کرد.

وی گفت: در طی ۷۲ ساعت وضعیت یک بیمار بهبود یافته و آنها بعد از پنج روز دستگاه تنفسی را از وی جدا کرده‌اند.

محققان معتقدند که این دارو توفان سیتوکین را کاهش می‌دهد، در این مورد بدن نه تنها با ویروس مقابله نمی‌کند بلکه به سلول‌ها و بافت‌های خود نیز حمله می‌کند.

کارشناسان تأکید می‌کنند، هنوز هیچ تأییدی برای مصرف این دارو وجود ندارد و به آزمایش‌های بیشتر و درمان تجربی احتیاج است تا از مؤثر بودن آن اطمینان حاصل شود.

در حال حاضر، توسیلیزومب برای استفاده در بیماران کرونایی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید نشده است.

برخی از پزشکان نیز باور دارند، توسیلیزومب ضد ویروس کرونا نیست و تنها ممکن است در برخی از بیماران که دچار التهاب و تخریب ریه ناشی از پنومونی COVID-19 هستند، موثر باشد.

مطلب مرتبط: 

دیدگاه تان را بنویسید