میلاد وزیری در گفت‌وگو با جی پلاس؛

کماندار المپیکی ایران: برای تمرین به کاخ نیاز دارم؛ نه یک خانه/ به یک ورزشکار پرورش اندام تبدیل شدم!

میلاد وزیری،‌ کماندار المپیکی ایران درباره وضعیت تمرین در دوران کرونا گفت: کمی نگران هستم، رقبایم دارند تمرین می کنند و ما اینجا هنوز شرایط تمرین نداریم. ما اگر یک روز تمرین نکنیم باید سه روز تمرین کنیم تا به شرایط قبل برگردیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی سرویس ورزشی جی پلاس،‌ میلاد وزیری یکی از ورزشکارانی بود که سال قبل موفق شد در رشته تیروکمان برای ایران ، سهمیه المپیک 2020 را بگیرد. او در لندن هم نماینده ایران بود و حالا با تجربه بیشتری قرار است در توکیو هم برای ایران تیر بزند. میلاد تنها ورزشکار تیروکمان ایران است که تاکنون موفق به کسب سهمیه شده است. با این حال تعویق المپیک برای او و برای رشته ای که در آن فعالیت می کند چندان خوب نبوده؛ چرا که امکانات کافی برای تیراندازی با کمان در خانه وجود ندارد و ستاد کرونا هم اجازه بازگشایی سالن های ورزشی را صادر نکرده است؛ به همین دلیل است که میلاد وزیری می گوید: ظاهرا فعلا چاره ای نیست اما تمرینات تیراندازی با کمان را می توان با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کرد چون فضا زیاد است.

** ظاهرا شرایط برای شما خیلی سخت شده است؟

از سختی گذشته است. هر روز بیشتر از روز قبل افت می کنم. این روزها بیشتر تمرینات بدنسازی انجام می دهم اما رشته ما رشته ای است که نمی شود در خانه سیبل گذاشت و تیراندازی کرد! برای این کار به خانه که نه به یک کاخ نیاز است! (با خنده)

** تمرینات مجازی که کمیته ملی المپیک در نظر گرفته بود تا چه اندازه برای شما مفید بود؟

تمرین مجازی را انجام می دهم و با مربی خودم هم در ارتباط هستم اما خب مگر چقدر می شود مجازی تمرین کرد؟ در خیلی از رشته های دیگر شرایط تمرین مهیاست اما در رشته ما اگر یک روز تمرین نکنید باید سه روز تمرین کنید تا به شرایط قبل بازگردید، حالا شما فکر کنید دو ماه است که تمرین نکرده ایم.

** خودتان راهکاری دارید؟

ما باید تابع وزارت ورزش و ستاد کرونا باشیم اما شخصا فکر می کنم در رشته ما می شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تمرین کرد. سایتی که در آن تمرین می کنیم تقریبا 100 در 100متر است. ما کلا با مربیان و کادر فنی 10 نفر می شویم. یعنی می شود حتی با فاصله 10 متری از یکدیگر تمرینات را انجام داد. حالا منتظر هستیم تا ببینیم که شرایط چطور می شود.

** با رقبای خودتان در ارتباط هستید؟ آن ها چطور تمرین می کنند؟

آمریکایی ها، مکزیکی ها و اروپایی ها که ماشاالله خانه های بزرگ دارند و در حیاط خانه های شان تمرین می کنند. در کره جنوبی هم که از مدت ها قبل تمرینات آغاز شده است. امیدوار هستم به زودی اتفاق های خوبی برای شرایط تمرینی ما بیفتد. باز هم می گویم اگر یک روز تمرین نکنیم باید سه روز تمرین کنیم تا به شرایط قبل برگردیم. کمی نگران هستم، بقیه دتمرین می کنند و ما اینجا هنوز شرایط تمرین نداریم.

** به نظر می رسد در این دوران، بیشتر بدنسازی کرده اید؟!

(با خنده) در حال تبدیل به پروش اندام کار هستم! در رشته ما بیشتر عضلات ریز درگیر هستند و از این لحاظ در شرایط خوبی قرار دارم. اما قدرت فکر و تمرین واقعی هم باید باشد تا از رکوردهایی که داشتیم عقب نمانیم.

** زمانی که شما سهمیه المپیک 2020 توکیو را گرفتید، عنوان شد که این سهمیه مخصوص شما نیست و به فدراسیون ایران رسیده است. حالا شما راهی المپیک توکیو می شوید یا تیرانداز دیگری؟

سهمیه توسط من و برای فدراسیون تیراندازی با کمان ایران گرفته شده است. معمولا ورزشکاری راهی المپیک می شود که شانس بالایی برای مدال داشته باشد. امیدوارم در این زمینه اتفاق های خوبی بیافتد.

** با توجه به شرایط موجود فکر می کنید شانسی برای کسب مدال داشته باشید؟

به امید خدا. باید تمرینات مان را خیلی زود شروع کنیم تا به مرز آمادگی برسم. مردم هم دعا کنند تا ان شاءالله کاروان ایران در المپیک 2020 موفق باشد.

خبر مرتبط؛

نجمه خدمتی:‌ بدون تیراندازی واقعی تمرین می کنیم! / برای المپیک سال آینده باید از صفر شروع کنیم

دیدگاه تان را بنویسید