پروتکلی برای ورزش در فضای باز در دوران شیوع کرونا

ورزش در فضاهای روباز از جمله پارک ها مستلزم رعایت مواردی خاص و مهم در دوران شیوع کرونا است که رعایت آن از سوی تمامی افراد ضروری است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رفتن به پارک ها و مکان های تفریحی به منظور انجام فعالیت فیزیکی یکی از بهترین روش ها برای سلامت جسم و روان است و در بسیاری از مکان ها افراد می توانند به منظور کاهش استرس در چنین اماکنی حضور پیدا کرده و علاوه بر استنشاق هوای تازه، ویتامین D کسب کنند و از نظر فیزیکی فعال بمانند، در عین حال هرچند که این مکان های باز می توانند برای سلامتی مفید باشند اما باید به مسائل مختلفی به منظور حفاظت از خود و دیگران به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا توجه کرد.

اقداماتی که باید انجام دهید

ابتدا اینکه از پارک های نزدیک به محل زندگی خود استفاده کنید و علاوه بر این همراه داشتن وسایل حفاظتی نظیر ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده ضروری است و سومین نکته رعایت حداقل ۱.۵ متر فاصله از سایر افراد تحت عنوان رعایت فاصله اجتماعی است.

فعالیت های ممنوع

بر اساس این گزارش که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، باید برخی فعالیت ها را به طور کامل حذف کرد؛ فعالیت هایی که شامل رفتن به پارک های شلوغ و دور از محل زندگی شما، مراجعه به پارک ها در صورت ابتلا به بیماری کرونا یا تماس طی ۱۴ روز اخیر با بیمار مبتلا به ویروس کرونا، استفاده از زمین های بازی مشترک و نیز شرکت در فعالیت های ورزشی گروهی است.

باید توجه داشته باشید که به صورت مرتب با آب و صابون دستان خود را به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بعد از استفاده از دستشویی، قبل از خوردن غذا و قبل از لمس دهان و بینی و چشم خود و بعد از سرفه و عطسه بشویید و اگر آب و صابون در دسترس شما نیست حتما یک الکل ۶۰ درصد با خود داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

از زمین های های بازی استفاده نکنیم!

استفاده از زمین های بازی می تواند عامل انتشار ویروس کووید ۱۹ باشد چراکه اغلب موارد شلوغ هستند و تمیز نگه داشتن و ضد عفونی این سطوح دشوار است، در نتیجه ویروس به راحتی می تواند با لمس دستان بچه ها با وسایل موجود در این مکان ها و لمس دهان و بینی یا چشم ها انتشار پیدا کند.

در ذیل می توانید تصاویر مربوط به میزان فاصله اجتمای در فعالیت های ورزشی در همه گیری ویروس کرونا مشاهده کنید ؛ باید بدانید که رعایت ۱۰ متر فاصله با فردی که در حال دویدن است، پنج متر فاصله با فردی که در حال راه رفتن است و نیز ۲۰ متر فاصله با فردی که دوچرخه سواری می کند، ضروری است.

همچنین تصاویر مربوط به نحوه پرهیز از قرار گرفتن در معرض ترشحات تنفسی حین فعالیت ورزشی در ذیل آمده است ؛ راه رفتن از روبرو، از پشت سر هم و نیز به صورت اریب باید پرهیز شود و بهترین حالت حرکت به صورت موازی و با رعایت دو متر فاصله است.

 

دیدگاه تان را بنویسید