قیمت طلا اوج گرفت

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی که معامله‌گران منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکا برای ارزیابی وضعیت اقتصادی این کشور بودند، نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته ایستاد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۷۱۵ دلار و ۲۳ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۷۲۱ دلار و ۷۶ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۷ آوریل بود.

 

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۱۵ دلار و ۲۳ سنت رسید.

 

طلا روز پنجشنبه تحت تاثیر آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا و ابهامات پیرامون احیای اقتصاد جهانی و روابط تجاری میان آمریکا و چین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرده بود، حدود دو درصد افزایش قیمت داشت و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۹ درصد رشد قیمت داشته است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا همچنان در محدوده ۱۶۵۰ تا ۱۷۵۰ دلار یک ماه گذشته در نوسان است و تا زمانی که طلا از این محدوده قیمت خارج نشود، علاقه سرمایه‌گذاران جدی را برنخواهد انگیخت.

آمار منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که میلیونها آمریکایی هفته گذشته متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند و شمار افرادی که از ۲۱ مارس به این طرف برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند به حدود ۳۳.۵ میلیون نفر رسیده است.

انتظار می‌رود آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در آوریل که بعدازظهر روز جمعه منتظر می‌شود نشان دهد که شمار مشاغل در ماه میلادی گذشته ۲۲ میلیون شغل کاهش پیدا کرده است که رکورد بحران مالی سال ۲۰۰۹-۲۰۰۷ را خواهد شکست.

شاخص دلار آمریکا نزولی شد و بازده اوراق خزانه آمریکا روز گذشته از بالاترین رکورد سه هفته اخیر خود کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای مالی روز پنجشنبه برای نخستین بار روی نرخهای بهره منفی در آمریکا حساب کردند. بانک مرکزی انگلیس هم احتمال اقدامات محرک مالی بیشتر در ماه آینده را تقویت کرد.

بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل صدمات اقتصادی پاندمی کرونا، نرخ‌های خود را نزدیک صفر نگه داشته و تریلیون‌ها دلار نقدینگی را به بازارهای مالی تزریق کرده است. سایر بانک‌های مرکزی و دولتهای جهان نیز برای حمایت از اقتصادشان در برابر تبعات شیوع پاندمی کرونا، اقدامات مشابهی را به اجرا گذاشته‌اند. تحلیلگران می‌گویند اقدامات محرک مالی و پولی گسترده از قیمت طلا در بلندمدت پشتیبانی خواهد کرد. طلا که در شرایط آشفتگی سیاسی و اقتصادی به عنوان یک دارایی امن با افزایش تقاضای سرمایه گذاری روبرو می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ درصد رشد داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۸ درصد جهش یافت و به ۱۸۸۹ دلار و ۵۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۷۶۸ دلار و ۳۷ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد نزول کرد و به ۱۵ دلار و ۳۸ سنت رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید