ایجاد ستاد مبارزه با عوارض کرونا در دوران پساکرونا

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برای دوران پساکرونا درخواست ستاد مقابله با عوارض روانی آسیب های کرونا دارد.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، محمد حاتمی روز چهارشنبه در نامه‌ای به دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ضمن تقدیر از فعالیت های دولت در مقابله موفقیت‌آمیز با ویروس کرونا، اظهارداشت: جامعه بزرگ روان‌شناسان و مشاوران کشور با محوریت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در دو ماه گذشته خدمات بسیار گسترده‌ای در سراسر کشور جهت همراهی مردم عزیز کشور و کاهش استرس و اضطراب شهروندان و سبک زندگی جدید انجام داده‌اند که فهرست ۳۶ فعالیت به پیوست تقدیم شد.
رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ادامه داد: در دوران پسا کرونا نرخ شیوع اختلالات روانی و آسیب‌های نو پدید روانی افزایش می‌یابد؛ برای مدیریت و کنترل آن، ضرورت دارد، ستاد ویژه‌ای تحت عنوان «ستاد مقابله با عوارض روانی و آسیب‌های دوران کرونا و پسا کرونا» در ذیل ستاد ملی مقابله با بحران کرونا با مسئولیت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تشکیل گردد و اقدامت لازم از جمله پیشگیری، دستورالعمل‌ها، بسته‌های آموزشی و سبک زندگی پسا کرونایی تدوین و اجرایی شود.
حاتمی افزوده: استانداران سراسر کشور، دبیرخانه دائمی مقابله با عوارض روانی کرونا و پسا کرونایی استانی را براساس طرح ارسالی با مشارکت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جهت تحقق اهداف مورد اشاره تشکیل دهند. در صورت صلاحدید دستور لازم را صادر فرمائید.
وی ادامه داد: نهم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و روز روان‌شناس و مشاور است و در این رابطه هر ساله مراسماتی در سراسر کشور برگزار می‌ شود و امسال به دلیل شیوع کرونا این مراسم به صورت مجازی انجام می‌گیرد. چنانچه صلاح می‌دانید پیامی کتبی یا شفاهی جهت این خادمان عرصه سلامت‌روان مبذول فرمائید. موجب خرسندی جامعه ۲۵۰ هزار نفری روان‌شناسی و مشاوره و تقدیری از خدمات دو ماهه این عزیزان خواهد شد. موجب امتنان و تشکر است.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۵۹۵۷ نفر رسید. 

دیدگاه تان را بنویسید