اعتراض اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا به مصوبه دولت

نهاد حامی حقوق بازیکنان فوتبال در ایتالیا به تصمیم دولت این کشور در مورد زمان مجاز برای از سرگیری تمرینات تیم‌های این کشور واکنشی منفی نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس‌، اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا تصمیم دولت این کشور در مورد ممنوعیت برگزاری تمرینات تیم‌های فوتبال تا روز 18 می (29 اردیبهشت) در زمین‌های تمرینی تیم‌ها تبعیض‌‌آمیز و غیرمنطقی توصیف کرد.

دولت ایتالیا در حالی به منظور جلوگیری از اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا به بازیکنان فوتبال این کشور اجازه نداده که تا 18 می به زمین تمرینی بروند و به صورت انفرادی تمرینی کنند که به شهروندان عادی مجوز داده از تاریخ 4 می (15 اردیبهشت) همین کار را در پارک‌‌های محلی انجام دهند و همین مسئله باعث سردرگمی و تعجب اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا شده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا از تصمیم دولت در مورد زمان از سرگیری ورزش در این کشور سردرگم و متعجب است. ما این را تبعیض‌آمیز و غیرمنطقی می‌دانیم که به مردم عادی برای ورزش کردن به صورت فردی می‌توانند وارد مراکز تمرینی شوند اما فوتبالیست‌های حرفه‌ای یا ورزشکاران حرفه‌ سایر رشته‌های ورزشی نمی‌توانند به همان شیوه در مراکز تمرینی تمرین داشته باشند. این مصوبه اگر قرار باشد اتفاقی را رقم بزند، بیشتر باعث افزایش ریسک ابتلای مردم به کرونا می‌شود تا پیشگیری از آن.

در ادامه بیانیه اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای ایتالیا آمده است: یک ورزشکار حرفه‌‌ای بعد از چنین وقفه‌ای طولانی به انجام چنین تمریناتی نیاز دارد تا از دچار شدن به مصدومیت جلوگیری کند و برای از سر گرفتن تمرینات گروهی از 18 می آماده باشد. ما درک نمی‌کنیم که چطور دویدن و ورزش کردن در یک مجتمع ورزشی که به همین هدف ساخته شده می‌تواند خطرناک‌تر از دویدن در خیابان باشد. امیدوارم که دولت هرچه زودتر این تناقض آشکار که نشأت گرفته از مصوبه 26 آوریل است را تصحیح کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید