درآمد 70 میلیون دلاری کارگردان "جوکر" از این فیلم

در حالی که در زمان اکران از فیلم «جوکر» به عنوان پولسازترین فیلم اقتباسی از کتاب‌های کمیک یاد شد، اکنون اعلام شد که تنها درآمد کارگردان این فیلم از ساخت فیلم ۷۰ میلیون دلار بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تاد فیلیپس که هم نویسنده و هم کارگردان فیلم تحسین شده «جوکر» است، با نمایش این فیلم موفق به کسب درآمدی ۷۰ میلیون دلاری شد.

این فیلم نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم بادرجه R در تاریخ سینما ثبت کرده و به فروشی ۱.۰۷ میلیارد دلاری دست یافته، با بودجه‌ای متوسط از سوی کمپانی برادران وانر ساخته شد.

این کمپانی که بودجه ۷۰ میلیون دلاری برای ساخت فیلم اختصاص داد با بی‌میلی به سراغ ساخت فیلم تاریکی از دنیای کمیک رفت و در همین حال استودیوهای «بران استودیوز» و «ویلج رودشاو» نیز هر یک ۲۵ درصد از بودجه ساخت فیلم را متقبل شدند.

این در حالی است که به تازگی گزارش شد با توجه به فروش ۱.۰۷ میلیارد دلاری «جوکر» این فیلم در مجموع سودی ۸۳۰ میلیون دلاری را از فروش جهانی خود کسب کرده است. گفته شده با همه هزینه‌هایی که در بازار بین‌المللی از مرحله ساخت تا تبلیغات و توزیع برای فیلم شده در مجموع برای «جوکر» ۳۹۳ میلیون دلار هزینه شده که شامل ۷۰ میلیون بودجه تولید، ۱۲۰ میلیون بودجه تبلیغات و بازاریابی جهانی فیلم، ۵۴ میلیون دلار هزینه‌های ویدیو، ۱۰۵ میلیون دلار مشارکت‌ها، ۳۳ میلیون دلار هزینه‌های متفرقه و ۱۱ میلیون دلار مالیات‌ها و بهره بوده است.

در نهایت سود خالص برادران وارنر ۴۳۷ میلیون دلار بوده است که ۵۰ درصد از آن را باید به «ویلج رودشو» و «بران» بدهد.

درآمد فیلیپس به عنوان کارگردان نیز برآورد شده که به بیش از ۷۰ میلیون دلار می‌رسد. این در حالی است که او قراردادی کوچک بست و سود بیشتر را به دریافت سهمی از سود موکول کرد. خواکین فینیکس که بازیگر نقش جوکر یا آرتور فلک به عنوان یک استندآپ کمدین است، قراردادی استانداردتر بست و با دریافت دستمزد بیشتر، سودی کمتر و تنها یک درصد از سود فیلم را دریافت می‌کند.

فیلیپس که با ساخت این فیلم تلاش داشت تا روایتی متفاوت از دنیای کمیک بوک‌ها را ارایه کند از شخصیت فیلم‌های دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ مانند «راننده تاکسی» و «سلطان کمدی» ساخته اسکورسیزی، «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» میلوش فورمن و «سرپیکو» سیدنی لومت الهام گرفت تا به روایتی متفاوت برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید