ماجرای گم شدن یک میلیون دلار در فدراسیون فوتبال از زبان کفاشیان

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ماجرای گم شدن یک میلیون دلار در این فدراسیون را در دوره ریاست خود تشریح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ علی کفاشیان درباره ماجرای گم شدن یک میلیون دلار در زمان ریاست خودش گفت: AFC بابت قرار گرفتن ما بین چهار تیم راه یافته به جام جهانی، یک میلیون دلار به ما تخصیص داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا این یک میلیون دلار را بلوکه کرد. این پول دو سه سال بلوکه ماند و بعد ما آقای علیپور را به‌عنوان وکیل معرفی کردیم و به AFC گفتیم خودمان این مسئله را پیگیری می‌کنیم ولی AFC کنار نکشید و برای ما فاکتوری فرستاد که در این فاکتور آمده بود 700 هزار دلار را به  وکیل اختصاص داده‌اند. در نهایت این پول در زمان ریاست من وصول نشد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره بحث‌های مطرح شده راجع به اساسنامه جدید فوتبال و اصلاح آن عنوان کرد: از نظر من این اساسنامه باید سه چهار سال پیش در یک کمیته‌ای اصلاح می‌شد ولی متأسفانه به دلایلی این اتفاق صورت نگرفت. در حال حاضر این اساسنامه دارد بازنگری می‌شود و یک سری نکات را به آن اضافه می‌کنند. در اساسنامه اولیه که سال 86 تدوین شد، ذکر شده بود که فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل است ولی بعدها نهادهای نظارتی به ما گفتند که اساسنامه مصوب دولت نشده است. 

کفاشیان درباره بسته بودن راه ورود نخبگان به فدراسیون فوتبال توضیح داد: به هیچ وجه راه ورود نخبگان به فدراسیون بسته نیست. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مواقق حضور کاپیتان‌های اسبق تیم ملی فوتبال به فدراسیون هستید یا نه، عنوان کرد: آن‌ها هم در مجمع حضور دارند ولی تعدادشان کم است. کشورهای دیگر هم همین‌طور است و اعضای مجمع‌شان به ندرت به 200-300 نفر می‌رسد.

نایب رئیس فدارسیون فوتبال درباره حواشی اخیر کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال و بحث پاداش‌های کی‌روش گفت: ما در دوره مختلف با کی‌روش قرارداد بستیم که مبلغ قرارداد اول او یک میلیون و پانصد هزار دلار و قرارداد بعدی او یک میلیون و چهارصد هزار یورو بود. علاوه ‌بر این‌ها کی روش 10 درصد از پاداشی که فیفا به تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی می‌داد را هم درخواست می‌کرد و معتقد بود که این 10 درصد باید به مربیان برسد. 

کفاشیان ادامه داد: کی روش آدم مقرراتی بود و همه چیز را در قراردادش می‌نوشت و هر زمان که وقت پاداش‌هایش می‌رسید آن را تقاضا می‌کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید